چهره عنوان‌دار کشتی ایران که مربیگری تیم ملی بزرگسالان در سال ۹۷ را بر عهده داشته، گفت: به‌خاطر قهرمانی در بازی‌های آسیایی و حضور در رقابت‌های جهانی، فقط ۶ میلیون پاداش به من اختصاص داده شده است.

محمد طلایی ، با گلایه از نحوه اختصاص پاداش قهرمانان و مربیان در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: بنده به عنوان مربی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۹۷ در بازی‌های آسیایی اندونزی به مقام اول رسیدیم و همان سال در رقابت‌های جهانی مجارستان نیز به ۳ برنز توسط حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی رسیدیم، الان به بنده ۶ میلیون تومان پاداش اختصاص داده‌اند.

سرمربی حال حاضر تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران، افزود: این رفتار با قهرمانان درست نیست، اگر پاداشی به ما نمی‌دادند خیلی زیباتر بود و حتی با یک تقدیرنامه خالی، احترام ما بیش‌تر حفظ می‌شد تا این که ۶ میلیون پاداش بدهند. نزدیک المپیک که می‌شود مسوولان انتظار دارند اما خودشان در عمل این‌طور رفتار می‌کنند. نه این که ما فقط برای پاداش کار کنیم اما این‌طور برخوردها انگیزه‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: به پسر خودم هم گفتم به کشتی نیا چرا که اینجا کسی قدر زحمتت را نمی‌داند، البته کشتی در فرهنگ این مملکت است و مردم کشتی گیران‌شان را با همه وجود دوست دارند. مبنای پاداش را سکه ۲ میلیون تومانی گذاشته‌اند این عادلانه نیست.

دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز جهان تصریح کرد: ما هیچ وقت به‌خاطر پاداش کشتی نگرفتیم و همیشه برای شاد کردن دل مردم به میدان رفتیم، در سال ۱۹۹۴ وقتی پاداش مدال جهانی ام را گرفتم حتی نتوانستم با آن یک موتور هوندای صفر کیلومتر بخرم و مجبور شدم یک موتور دست دوم بخرم تا با آن سر تمرین بروم و دیگر کرایه ماشین ندهم.

طلایی در پایان گفت: از سوی دیگر ۸ ماه است شرکت گاز حقوق من را پرداخت نکرده است، هر چند مسوول ورزش شرکت گاز لطف داشته و پیگیر کار ما است اما آیا این طرز رفتار با ما درست است؟ واقعا دیگر نمی‌دانیم چه بگوییم. ورزشکاران و قهرمانان به وظیفه خودشان عمل می‌کنند و امیدوارم مسوولان هم به وظایف‌شان عمل کنند.