فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال جاری یک هزار و 857 میلیارد تومان کاالی قاچاق کشف شده است، گفت: اين میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 224 درصد افزايش را نشان ميدهد.

به گزارش هویدا آنلاین، سردار رهام بخش حبیبی  صبح امروز ۱۵ مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: کارآمدی پلیس هوشمند منوط به وجود شهروند هوشمند است و مهمترین مساله در فراگیری هوشمندانه، رعایت و اعتماد به قانون و قانونمندی است.

وی افزود: قانونمندی و قانونمداری همگانی شرط الزم داشتن جامعه سالم و پویاست؛ بنابراین، تالش برای ساخت یک جامعه قانونمدار، یکی از اهداف اصلی مدیران و حاکمان در عصر حاضر میباشد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در صورت نهادینه شدن قانون مداری و قانون گرایی در یک جامعه، میتوان انتظار رشد و پیشرفت قابل مالحظهای را داشت.

سردار “حبیبی” عنوان داشت: یکی از اهداف سازمان پلیس ایجاد یک جامعه قانونمدار است و یکی از مهمترین دستاوردهایی که قانونمداری میتواند برای جامعه به ارمغان بیاورد، نظم و انضباط در جامعه میباشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ثمرات هوشمند سازی و قانون مداری در جامعه، التزام به قانون به عنوان مهمترین عامل برای حرکت در راستای تحقق عدالت در جامعه، میباشد، گفت: جامعهای که قانونمداری را سرلوحه خود قرار داده باشد، از مزیت قانونمداری به نحو احسن بهرهمند خواهد شد.

سردار “حبیبی” در ادامه در تشریح عملکرد پلیس فارس، تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کاال، در ۶ماهه اول سال جاری انواع کاالهای خارجی قاچاق به ارزش یک هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ درصد افزایش نشان میدهد.

انهدام باند سارقان با بیش از ۱۴ هزار فقره انواع سرقت

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در پی وقوع سرقتهای خودرو، منزل،احشام، قاپ زنی، اماکن خصوصی و اماکن دولتی در سطح شهر شیراز و استان فارس، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار حبیبی با بیان اینکه با انجام اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس، ۵۰ باند از سارقان طی ۶ ماههاول سال جاری منهدم شده است، گفت: در این راستا ۵ هزار و ۴۵۱ نفر سارق دستگیر و ۱۴ هزار و ۳۸۱ فقره انواع سرقت نیز کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه طی مدت گفته شده ۲۸ باند قاچاقچی و عناصر اصلی مواد مخدر منهدم و ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: دستگیری ۹ هزار و ۳۹۵ متهم در راستای جرائم مواد مخدر، دستگیری ۳ هزار و ۱۰۴ خرده فروش و جمع آوری ۵ هزار و ۵۹۱ معتاد متجاهر از عملکرد پلیس
در این خصوص بوده است.

دستگیری ۱۶۷نفر اراذل و اوباش، دستگیری و طرد تعداد زیادی اتباع بیگانه غیرمجاز، کشف ۸۴ درصدی پروندههای پلیس فتا، کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقتها و افزایش ۱۳ درصدی کشفیات سرقت، کاهش ۱۷ درصدی متوفیان حوادث رانندگی درون شهری و کاهش ۱۶ درصدی متوفیان حوادث رانندگی برون شهری و ارائه مشاوره به حدود ۳۶ هزار نفر در مراکز مشاوره پلیس و مصالحه ۶۸درصدی پروندهها، از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد پلیس فارس، آنها را رسانه ای کرد.