معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس از اصلاح پرس های میانی خطوط 735 و 736 کنگان – بردخون در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت : انجام این اصلاحات از خاموشی های ناخواسته برق در مناطق گسترده ای از استان بوشهر جلوگیری می کند.

به گزارش هویدا آنلاین، دکتر فرشاد فرامرزی ادامه داد : با توجه به مشکل پرس های میانی خطوط ۷۳۵ و ۷۳۶ کنگان – بردخون و با توجه به تاکید واحد نظارت مبنی بر احتمال خارج شدن پرس های مذکور از روی سیم و با توجه به این نکته که تعویض پرس ها با پرس های میانی استاندارد منجر به تغییر در فلش سیم می شد به همت ناظر عالی خطوط امور انتقال بوشهر اصلاحات خط مذکور کلید زده شد .

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: در طرح جدید از پرس میانی با عنایت به عدم تغییر فلش سیم تهیه و پس از انجام تست های لازم تعویض پرس های فوق در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گردید .

فرامرزی ، اعتبار تخصیص یافته به این طرح را ۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال اعلام کرد و گفت : این طرح دی ماه امسال کلید خورد و در پایان دی ماه به سرانجام رسید وهدف ازانجام این موارد را تامین و انتقال برق پایدار در استان فارس و جنوب کشور دانست.

غلامرضا صفاری مدیر بازسازی شبکه برق منطقه ای استان فارس نیز در تکمیل این خبر با تقدیر از مهندس خورده بین مقدم ناظر عالی خطوط امور انتقال بوشهر اظهار داشت : در صورت خارج شدن پرس های مشکل دار خطوط مذکور، ایستگاه های بردخون و آبدان از سرویس خارج می شدند که باعث خاموشی مشترک در شهرهای یاد شده می شد. ، انجام این اصلاحات نه تنها از خاموشی های ناخواسته جلوگیری کرد بلکه صرفه جویی اعتباری قابل ملاحظه به همراه داشت.