استاندار فارس با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، از اعضای شورا و مدیران شهری به خاطر همت در به سرانجام رساندن پروژه‌های متعدد عمرانی و فرهنگی شهر شیراز و میزبانی از هیئت دولت، تقدیر و از پوستر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور کودکان غزه رونمایی کرد.

به گزارش هویدا آنلاین ، استاندار فارس در یک‌صد و سی و دومین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از شورای اسلامی و شهرداری شیراز در  به بهره‌برداری رسیدن تعدادی از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهر شیراز هم‌زمان با سفر دوم هیئت دولت، از تلاش‌های صورت پذیرفته که در راستای رفاه و رضایتمندی مردم شیراز صورت گرفته است، تشکر کرد.

محمدهادی ایمانیه تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز ، انصافاً، سخاوتمندانه  سنگ تمام گذاشتند و میزبان، رسم اسلامی و اخلاقی را رعایت کرد.

او خطاب به شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز گفت: در سایر نقاط استان هم زحماتی به شما دادیم که منجر به ایجاد خاطره ماندگار در اذهان شده و این مُهِم، قطعاً به نفع شهر و شهروندان و استان خواهد شد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه در این سفر تأکید بر رعایت بیت‌المال و جلوگیری از اسراف بود، اذعان داشت: در میزبانی از دولت مردمی سیزدهم، شایسته فرهنگ شیراز و مردم این شهر و استان رفتار شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تقاضاهای متعددی در باب مسائل فرهنگی به بنده واصل می‌شود، گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری برای مسائل ریشه‌ای که همان مباحث عقیدتی و فرهنگی است اهتمام دارند و در آینده هم اهتمام داشته باشند.

او در ادامه سخنان خود به گسترش فیبر نوری و افزایش و توسعه خدمات فضای مجازی در شهر شیراز و شهرهای دیگر در استان اشاره کرد و گفت: این ابزارهای سخت‌افزاری باید در مسیر ترویج و توسعه مباحث علمی و فرهنگی و عقیدتی استفاده شود لذا می‌بایست کارهای ایجابی را در این زمینه، تقویت و گسترش دهیم.

ایمانیه در پایان سخنان خود به قانون صیانت از جمعیت و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: طبیعتاً اجرای این قانون هزینه دارد اما عواید و نتایج حاصل از آن قطعاً به هزینه‌های صرف شده ارجحیت دارد.

شورای اسلامی شهر شیراز به‌عنوان خانه دوم مردم است/ ما خدمت‌گزاران مردم هستیم

سید ابراهیم حسینی در یک‌صد و سی و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شورا به‌عنوان خانه دوم مردم است و ما خدمت‌گزاران آن‌ها هستیم و وظیفه ما آن است تا با دستگاه‌هایی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند ارتباط داشته باشیم.

او افزود: شورای شهر با استانداری فارس که به‌عنوان نماینده عالی دولت است در ارتباط است و در بسیاری از اهداف بزرگی که شورا دارد، از سوی استانداری و استاندار فارس همکاری بسیار خوبی صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به نامه ارسالی از سوی وزارت کشور در خصوص عملکرد بسیار خوب شیراز در میزبانی از ریاست جمهوری در سفر به این کلان‌شهر، استاندار فارس با حضور در این جلسه شورا از عملکرد شورای شهر و شهرداری شیراز تقدیر کرد.

حسینی اظهار امیدواری کرد: شاهد حضور بیشتر مسئولین استان فارس در شورای اسلامی شهر باشیم تا این حضور منجر به خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان شود.

رویکرد مدیریت شهری شیراز در مسائل فرهنگی یک رویکرد همه‌جانبه است/ وضعیت غزه دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد

شهردار کلان‌شهر شیراز در یک‌صد و سی و دومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در سفر ریاست جمهوری و وزیر کشور طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی را به بهره‌برداری و افتتاح رساند و به‌رسم میزبانی از ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت طی سفر دوروزه به شیراز، مجموعه مدیریت شهری به وظیفه خود عمل کرد.

او همچنین مبنی بر تأکید استاندار فارس بر مسائل فرهنگی، در خصوص رویکرد شهرداری گفت: رویکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در مسائل فرهنگی یک رویکرد همه‌جانبه است و برای اینکه شاهد توسعه متوازن باشیم، باید مسائل فرهنگی در اولویت باشد.

شهردار شیراز ادامه داد: بر اساس تأکید شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری، می‌توان گفت در طول تاریخ شهرداری بیشترین تعداد پروژه‌های فرهنگی در بودجه شهرداری شیراز لحاظ شده است و شهرداری نیز یکی پس از دیگری در حال اجرای این پروژه‌ها است.

اسدی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری بتوان نتیجه بسیار خوبی از اقدامات فرهنگی در شهر شیراز داشته باشیم.

در ادامه این آیین همچنین از پوستر مسابقه بین‌المللی کودکان غزه رونمایی شد و شهردار کلان‌شهر شیراز در خصوص آن بیان کرد: در شرایط فعلی وضعیت غزه دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

اسدی گفت: مقدمات برگزاری جشنواره کاریکاتور کودکان غزه آغازشده است و اواخر آبان ماه سال جاری شاهد برگزاری مراسم اصلی آن خواهیم بود.

در پایان این جلسه استاندار فارس از اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز تقدیر به عمل آورد و از پوستر مسابقه بین‌المللی نقاشی مرتبط با کودکان غزه رونمایی کرد.