طی دیداری که اخیرا در مسکو بین النا ویابا رئیس اتحادیه اسکی روسیه و فدراسیون اسکی روسیه با مهدی آزادواری رئیس لیگ فدراسیون اسکی ایران برگزار شد، برای اولین بار، تفاهم نامه مشترک همکاری بین دو فدراسیون منعقد خواهد شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون اسکی روسیه،‌ در این دیدار موضوعات مربوط به توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله برگزاری رویدادهای مشترک، شرکت در رویدادهای یکدیگر، ارائه مشاوره، پشتیبانی فنی و پرسنلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. موضوع مهم بحث، کار هر دو طرف با هدف به حداکثر رساندن مشارکت کودکان و نوجوانان در اسکی بود.

رییس فدراسیون اسکی روسیه در این زمینه اظهار داشت، افزود: «سال‌هاست که ما برای تقویت همکاری‌های بین‌المللی دوجانبه هم در سطح اتحادیه اسکی روسیه و هم در سطح فدراسیون‌های ورزشی سراسر روسیه در ورزش اسکی تلاش می‌کنیم. ما اهمیت ویژه ای در کمک به فدراسیون های اسکی می بینیم که می خواهند اسکی را در کشورهای خود به سطح جدیدی ببرند. ما دانش و تجربه منحصر به فردی در این ورزش داریم و آماده به اشتراک گذاشتن آن به نفع توسعه اسکی در سراسر جهان و نه فقط در مناطق خاص هستیم. در نتیجه جلسات گذشته با همکاران ایرانی، بردارهای اصلی همکاری ما مشخص شد و در حال حاضر روی تعدادی از آنها کار فعالی در حال انجام است. ما امیدواریم که به زودی کار مشترک ما به ثمر برسد.

در این جلسه مقرر شد تا این تفاهم نامه بزودی نهایی و سرانجام به امضای روسای فدراسیونهای اسکی ایران و روسیه برسد.

گفتنی است، سازمان لیگ فدراسیون اسکی ایران پس از حدود ۱۰ سال فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین تفاهم نامه مشترک بین دو فدراسیون اسکی روسیه و ایران اقدام و شروعی مثبت برای سازمان لیگ فدراسیون اسکی ایران در جهت ارتقای دانش فنی ورزشکاران این حوزه و همچنین پرورش استعدادها در کودکان و نوجوانان برای حضور در لیگهای برتر جهانی و کسب مقام های افتخار آمیز میتواند باشد.