رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه طرح کروکی آنلاین مبنی بر پرداخت خسارت تصادف زیر ۲۰ میلیون تومان طی دو تا سه هفته آینده رونمایی می‌شود، گفت: حق بیمه اربعین را ثابت نگه داشتیم و نسبت به میزان دو سال قبل تغییری نکرده است.

مجید بهزادپور  امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: حق بیمه تولیدی در کشور را معادل ۲۷.۴ میلیارد دلار است که سهم صنعت بیمه ایران در دنیا ۰.۴ درصد است.

وی افزود: حق بیمه سرانه در ایران نیز ۳۲۲  میلیارد دلار است. همچنین، ضریب نفوذ بیمه نیز ۲.۴ درصد است. 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰ حق بیمه تولیدی معادل ۱۱۵ هزار میلیارد تومان که ۴۱ درصد رشد داشته است. در ۴ ماه ۵۴.۵ هزار میلیارد تومان که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد داشته است. 

بهزادپور ادامه داد: تعداد موارد خسارت پرداختی سال گذشته ۵۲.۵ میلیون فقره بوده که ۴۴.۶ درصد رشد داشته و این میزان در ۴ ماه ابتدایی امسال نیز ۲۳.۶ میلیون فقره بوده که معادل ۵۰ درصد رشد داشته است. 

وی تعداد بیمه نامه صادره در سال گذشته را ۷۱.۳ میلیون فقره اعلام کرد و گفت: این میزان حدود ۴.۶ درصد رشد داشته است. 

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پروژه‌های این صنعت اظهار کرد: یکی از طرح‌های بیمه مرکزی، کروکی آنلاین است که برای تصادف‌های زیر ۲۰ میلیون تومان است و مردم اطلاعات مربوط را وارد می‌کنند و بدون نیاز به بیمه خسارت خود را دریافت خواهند کرد.

حق بیمه اربعین را افزایش ندادیم 

وی تاکید کرد که این طرح با همکاری پلیس و صنعت بیمه اجرایی خواهد شد. قرار بود از این طرح در هفته دولت رونمایی شود که این امر به دلیل یکسری مسائل صورت نگرفت و طی دو تا سه هفته آینده از این طرح رونمایی می‌شود که در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. 

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: برای طرح کروکی آنلاین، یک سامانه تعریف کردیم که تاکنون پنج شرکت بیمه در این سامانه عضو شده‌اند. 

بهزادپور درباره بیمه اربعین نیز توضیح داد: با توجه به امکانات قانونی حداکثر مساعدت را در زمینه بیمه اربعین انجام دادیم  و حق بیمه اربعین را نسبت به میزان دو سال گذشته افزایش ندادیم و حدود ۳۵ درصد تا ۸۰ درصد میزان ارائه خدمات بیمه‌ای را بیشتر کردیم.