رییس بانک مرکزی درباره اظهارات «سعید محمد» درباره موافقت بانک مرکزی با راه‌اندازی بانک آفشور در منطقه آزاد کیش، گفت: مجوزی برای تاسیس بانک آفشور در کشور صادر نکردیم و این خبر صحت ندارد .

در حالی که دبیر شورای عالی مناطق آزاد از اخذ مجوز برای تاسیس اولین بانک آفشور در کشور خبر داده بود، اما رییس کل بانک مرکزی ارائه و صدور این مجوز را رد و تکذیب کرد.

آذر ماه سال گذشته «سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد  از اجرای اقداماتی برای تاسیس بانک فراساحلی (آفشور) در مناطق آزاد خبر داد. وی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند با حداقل سرمایه بانک آفشور را تشکیل دهند و این مجموعه می‌تواند از طریق اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی مدیریت شود و مستقل از بانک مرکزی است.

پس از آن با گذشت ۶ ماه -اواخر اردیبهشت ماه – محمد اعلام کرد که خوشبختانه با مذاکرات پی در پی با بانک مرکزی مجوز تاسیسبانک آفشور گرفته شد و امسال مقدمات راه اندازی بانک آفشور در کشور مهیا می‌شود. 

وی در این باره به ایلنا گفته بود بانک مرکزی در نامه‌ای موافقت خود را با راه‌اندازی اولین بانک آفشور اعلام کرده و قرار بر این است که سهامداران صاحب صلاحیت را به بانک مرکزی معرفی و اعلام کنیم. همچنین مکاتباتی با بانک مرکزی انجام شده و یک مجموعه و کنسرسیومی از سهامداران برای بانک افشور کیش تشکیل داده‌ایم.

در حالی که محمد با اطمینان از اخذ مجوزها برای راه اندازی بانک آفشور در کیش با سرمایه ۵٠ میلیون دلاری می‌گوید اما رییس کل بانک مرکزی  موافقت با تاسیس بانک آفشور و ارایه مجوز را رد کرد. 

«علی صالح‌آبادی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی در این باره گفت: مجوزی برای تاسیس بانک آفشور در کشور صادر نکردیم و این خبر صحت ندارد .

وی در پاسخ به این سوال که آیا مقدمات راه‌اندازی بانک آفشور هم در دستور کار بانک مرکزی قرار ندارد، تاکید کرد: هیچ مقدماتی را هم برای راه اندازی بانک آفشور در کشور فراهم نشده و نکرده ‌ایم.