وزیر اقتصاد اظهار داشت: قرار بر این است که هر تصمیمی درباره نرخ سود بین بانکی و تغییر سیاست دولت در این باره توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اعلام شود.

احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران  مبنی بر دلایل افزایش نرخ نرخ بهره بین بانکی و احتمال کاهش آن، اظهار داشت: قرار بر این است که هر تصمیمی درباره نرخ سود بین بانکی و تغییر سیاست دولت در این باره توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اعلام شود.

وی همچنین در مراسم رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک (هوشمند ستاره) با بیان اینکه امروز برای ما به مصابح نقطه آغاز بزرگی است و امیدواریم با استمرار این حرکت‌ها مردم بیشتر از امروز از ظرفیت های موجود بهره ببرند، گفت: این سامانه یک نوآوری نهادی بین نهاد شبکه پولی، بورس و سیستم قضایی است و می‌تواند پیوند دهنده ظرفیت‌های باشد که وجود داشته اما به رسمیت شناخته نمی‌شد.

وی ادامه داد : مردم از این بعد می‌توانند از دارایی خود به عنوان وثایق برای دریافت خدمات بانکی از جمله وام خرد و دریافت خدمات دستگاه قضایی استفاده کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: از این پس، با برقراری سامانه ستاره می‌توان به صورت برخط و بدون تشریفات اداری به ۵٠ میلیون سهامدار وثیقه برای شبکه بانکی و دستگاه قضایی صادر کرد.

خاندوزی گفت: در فازهای بعدی نه تنها سهامداران و دارندگان سهام عدالت می‌توانند از مزایای سامانه ستاره و ارایه وثایق استفاده کنند بلکه دارندگان اوراق مشارکت، گواهی سپرده، گواهی طلا هم می‌توانند با تشکیل سبد مالکیت از این ابزار به عنوان وثیقه بهره ببرند.

وی گفت: افرادی که پیش از این برای دریافت وام ٣٠ تا ١٠٠ میلیون تومانی دچار مشکل مربوط به ضمانت و وثیقه بودند امروز با ارایه وثیقه سهام می‌توانند این مشکل را مرتفع کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: به دنبال شرایطی هستیم که از سیم کارت‌ها هم به عنوان وثیقه استفاده شود.