پست بانک ایران از رشد ۷۳.۹ درصدی درآمدهای مشاع این بانک در سال مالی ۱۴۰۰ خبر داد.

پیرو درج خبر “درآمدزاترین بانک های بورسی کدامند” در روزنامه دنیای اقتصاد و برخی از پایگاه‌ها و سایت های خبری در مورخه ۱۴۰۱/۴/۱۳؛ بدینوسیله ضمن تکذیب و رد ادعای مطرح شده در خصوص درآمدهای مشاع پست بانک ایران در سال مالی ۱۴۰۰، توضیحی به شرح ذیل جهت اصلاح خبر مربوطه و اطلاع رسانی سهامداران اعلام می شود. لذا در این راستا اشکالات گزارش به شرح زیر اعلام می شود:
۱-  مجموع درآمدهای مشاع منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ پست بانک، افشا شده در صورت های مالی حسابرسی نشده مندرج در سامانه کدال معادل ۳۹.۲۶۴.۷۵۱ میلیون ریال بوده که به اشتباه در خبر مذکور منفی ۳.۶۱۲.۹۵۰ میلیون ریال ذکر شده که خارج از هر بحث ابتدائی کارشناسی، ذکر عدد منفی در مجموع درآمدهای مشاع یک بانک فاقد موضوعیت می باشد ؟؟!!
۲-  سهم بانک از درآمدهای مشاع افشا شده در یادداشت ۳۴ صورت های مالی پست بانک  منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ معادل ۲۱.۴۳۸.۸۵۱ میلیون ریال بوده که در خبر مذکور سهم درآمدهای مشاع بانک بصورت منفی گزارش داده شده است. علیرغم اینکه درآمدهای مشاع سایر بانکهای مورد بررسی در خبر نیز از یادداشت مشابه آن بانکها اخذ و به درستی و به صورت مثبت آورده شده است.
بر همین اساس جدول  مربوطه می بایست به شرح ذیل اصلاح و متعاقب آن تحلیلهای انجام شده ذیربط نیز بازنگری و اصلاح و در روزنامه و سایتهای مربوطه جهت اطلاع سهامداران و ذینفعان چاپ شود. همانگونه که از مفاد اطلاعات درست جدول مستفاد می شود پست بانک بر خلاف تحلیل نویسنده جزء برترین بانک در بین نه بانک مورد تحلیل قرار می گیرد.