وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اصلاح سیاست‌های حمایتی مخصوصاً در کالای استراتژیکی مثل نان جزو اولویت‌های طرح عادلانه کردن یارانه‌هاست و درباره سایر کالاها نیز ارائه کالابرگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

«سید احسان خاندوزی» روز دوشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور که با محوریت مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از تکلیف قانون لایحه بودجه ۱۴۰۱ در قبال محدود شدن ارز کالاهای اساسی، لازم بود سیاست‌های حمایتی مشخصی اتخاذ شود.

وی افزود: به همین منظور جلسات متعددی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد که طرح اصلاح نظام یارانه کالاهای اساسی را به همراه داشت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: با وجود آغاز سال جدید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان وقفه‌ای در اصلاح پرداخت یارانه ارز ترجیحی ایجاد شد و بعد از این ایام از تمام ارکان اجرایی دعوت شد تا نسبت به جزئیات و ابهامات طرح در دستگاه‌ها و سطوح استانی شفاف‌سازی شود.
خاندوزی افزود: نشست امروز با حضور تمام مسئولان اقتصادی دولت و استانداران و مقامات اجرایی مؤثر برگزار شد که در ابتدا رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز هماهنگی اصلاح یارانه کشور گزارشی ارائه داد و در ادامه آقای مخبر به عنوان مسئول اجرایی نکاتی را مطرح کرد و ما هم به عنوان مجری اصلاح یارانه‌های آرد خبازی توضیحات و جزئیاتی ارائه کردیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح جدید پرداخت یارانه‌ها با توجه به توجیه استانداران از همین فردا با کمترین ابهام و حداکثر کارآمدی پیگیری شود، در خصوص جزئیات این طرح توضیح داد: اصلاح سیاست‌های حمایتی مخصوصاً در کالای استراتژیکی مثل نان جزو اولویت‌های طرح است و در مورد سایر کالاها هم بر اساس مصوبه مجلس ارائه کالابرگ در دستور کار قرار می‌گیرد.