مدیر عامل بانک توسعه تعاون حجم عملیات بانکداری توسعه‌ای سال گذشته بانک را همراه با ۳۶ درصد رشد اعلام کرد.

حجت‌اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در دیدار با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه بانک ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شرکت‌های زیر مجموعه با بانک عملکردی یکپارچه داشته و در تکمیل زنجیره ارزش بخش تعاون فعالیت می‌کنند.

وی افزود: عملکرد مالی شرکت ها در ترازنامه بانک تاثیر گذار است و شرکت ها ابزاری برای کمک به تحقق اهداف توسعه ای و حمایتی بانک محسوب می‌شوند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: مانده منابع و مصارف بانک در پایان سال ۱۴۰۰ با رشدی ۳۶ الی ۳۷ درصدی در مقایسه با سال پیشین همراه بوده است و ۱۶۵ هزار پرونده تسهیلاتی مصوب و پرداخت گردیده است و حجم خدمات تخصصی از قبیل صدور اعتبار اسنادی و ضمانت نامه در شبکه شعب نشان دهنده رشدی قابل توجه در حجم عملیات بانک بوده است.

وی با اشاره به لزوم تبعیت از شعار ابلاغی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: مجموعه بانک به عنوان نهاد دولتی برای تحقق این هدف مهم و اجرای این راهبرد احساس وظیفه می‌کند و بخش تعاون به عنوان بخش مهمی از اقتصاد قابلیت‌های ویژه برای تولید بر پایه کارآفرینی و دانش بنیان برخودار است.

مهدیان گفت: ۳۵۰ هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه هشت بانک دولتی در بودجه سال ۱۴۰۱ لحاظ شده است که باپیگیری‌ها و تبیین رویکرد توسعه ای بانک در طرح های ملی امید است که سهمی مناسب از افزایش سرمایه به بانک توسعه تعاون اختصاص یابد تا کفایت سرمایه بانک به حد متعارف نزدیک شود و ظرفیت های جدید برای فعالیت توسعه ای بانک فراهم آید.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های مناسبی به لحاظ فنی، تجربی و مدیریتی در شرکت ها وجود دارد که بسیاری از نیازهای بانک در زمینه های فناوری، ابنیه ای، تاسیساتی، بیمه ای، ارزی و مدل‌های نوین مالی و اعتباری با اجرای پروژه های متنوع و ایجاد فرآیندهای اثربخش از سوی شرکت ها تامین شده است و مشتریان و تعاونگران نیز از محصولات و خدمات شرکت‌ها بهره می‌برند.  

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به برگزاری بموقع مجامع شرکت‌ها و رعایت استانداردهای مالی و حسابداری و عملکرد شفاف و هدفمند شرکت‌ها طی سال‌های پیشین اشاره نمود و گفت: بانک توسعه تعاون در مسیر تقویت سرمایه انسانی و افزایش سرمایه شرکت‌ها تدابیر و اقدامات متنوعی صورت داده است و در وضعیت کنونی انتظارات از شرکت‌ها برای ارتقای سطح عملیات  و نقش‌آفرینی بیشتر در بخش تعاون افزایش یافته است.

امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: فعالیت شرکت‌ها در چارچوب‌های قانونی از اهمیتی ویژه برخوردار است و شرکت‌ها با مجوز بانک مرکزی در فعالیت هستند و راهبری و برنامه‌های عملیاتی شرکت‌ها در تطابق کامل با برنامه‌های بانک صورت می‌پذیرد. مسیر حرکت شرکت‌ها رو به رشد بوده است و لازم است تا با افزایش بهره‌وری، نقش هر شرکت در تکمیل زنجیره ارزش ارتقا یابد.

محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی از مهمترین اهداف مجموعه بانک توسعه تعاون به شمار می‌رود و شرکت‌ها می‌توانند سرآغاز تحولاتی مثبت برای حمایت از بخش تعاون باشند. شرکت‌ها  لازم است تا از رویکرد دولت در زمینه حمایت از اقشار متوسط و کمتر برخوردار تبعیت نموده و برنامه‌های متنوعی در این مسیر به اجرا درآورند.

در این نشست مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌ خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون، شرکت صرافی توسعه تعاون، گروه مالی توسعه تعاون، شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش توسعه تعاون و شرکت واسپاری توسعه تعاون به بیان دیدگاه‌ها و تبیین برنامه‌های پیش رو پرداختند.