شعبه ساری بانک توسعه صادرات طی ده ماه سال جاری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان بانک در استان مازندران اعطا کرده که این رقم نسبت به تسهیلات اعطایی سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

 عباس یوسفی اظهار داشت: شعبه ساری در سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال ضمانتنامه برای مشتریان، صادرکرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی با تاکید بر سیاستگذاری بانک برای حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان، گفت: ۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به شرکت­های دانش بنیان استان مازندران اعطا شده است.

یوسفی از برگزاری وبیناری تخصصی با موضوع معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران به شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال خبر داد و گفت: این شعبه در نظر دارد در وبینار یاد شده با همکاری کارشناسان صندوق نوآوری و شکوفایی، مشاوره های لازم، جهت ارتقای اطلاعات مشتریان دانش بنیان برای استفاده از تسهیلات و خدمات بانک توسعه صادرات ایران ارائه دهد.

به گفته رئیس شعبه ساری بانک توسعه صادرات ایران، عمده تسهیلات این شعبه به شرکت های تولیدی صادراتی در حوزه فراورده های لبنی، پروتئینی و محصولات غذایی اعطا شده است؛ این شرکت ها، محصولات خود را به کشورهای چون روسیه، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس صادر می کنند.

یوسفی یادآور شد: عمده تسهیلات اعطایی شعبه ساری در قالب سرمایه درگردش به واحدهای تولیدی صادراتی استان اعطا می‌شود.