رییس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش ارزآوری کشور در سال جاری، گفت: در طول ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تأمین ارز به روش‌های مختلف معادل ۳۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون دلار بوده است اما در ۹ ماهه ۱۴۰۰ تأمین ارزی کشور از روش‌های مختلف نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

علی صالح‌آبادی امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با اشاره به نظرات مطرح شده در این جلسه توسط فعالان بخش خصوصی اظهارداشت: به نظر می‌رسد برای حل این مسائل باید کارگروه مشترکی تشکیل شود زیرا تنوع موضوعات بسیار زیاد است و با تشکیل یک کارگروه مشترک بین اتاق بازرگانی ایران و بانک مرکزی و البته در صورت حضور وزارت صمت می‌توان مسائل و مشکلات را در کارگروه مشترک مطرح و به نتیجه رساند.

وی با بیان اینکه سال آینده سال خوبی نسبت به امسال خواهد بود گفت: پیش‌بینی ما از میزان ارزآوری این است که سال آینده نسبت به امسال ارزآوری بیشتری خواهیم داشت.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال در حوزه‌های ارزی نسبت به سال گذشته وضعیت ارزی بهتر بوده است به‌طوری که در طول ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ تأمین ارز به روش‌های مختلف معادل ۳۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون دلار بوده است اما در ۹ ماهه ۱۴۰۰ تأمین ارزی کشور از روش‌های مختلف نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

وی اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که در ۹ ماهه امسال تأمین ارز ما از کل صادرات نسبت به سال گذشته بهتر بوده و لذا بخشی از این موضوع به موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات باز می‌گردد.