مدیر شرکت جاوید رنگ پویا که یکی از تولیدکنندگان داخلی با سابقه بیش از 25 سال فعالیت در حوزه صنعت رنگ محسوب می‌شود، در بیست و یکمین نمایشگاه رنگ و رزین در گفت‌وگو با ستادخبری نمایشگاه با اشاره تصمیم اخیرا سیاستگذاران مبنی بر عدم واردات زرین‌های پلی استر اعلام کرد که کشور تجربه مشابهی با این تصمیم را از سر گذرانده و آن ممنوعیت واردات در صنعت خودرو است که عدم واردات و عدم رقابت موجب شکست شده است.

مهندس منوچهری، به سابقه شرکت جاوید رنگ پویا اشاره کرد و افزود: ما تولید کننده رنگ‌ها و پوشش‌های الکترواستاتیک هستیم و جزو سه مجموعه بزرگ تولیدکننده رنگ‌های پودری در سطح کل کشور هستیم که به کشورهای همسایه و خلیج فارس نیز صادرات انجام می‌دهیم.
او در خصوص فضای نمایشگاه رنگ و رزین ۱۴۰۰ اظهار داشت: به خاطر شرایط کویید که در این دو سال شاهد آن بودیم که نمایشگاههای بسیاری هم در داخل و هم خارج از کشور برگزار نشود، امسال فرصت بسیار مناسبی بود تا این نمایشگاه مجددا شروع به کار کند و بسیار امیدواریم امسال نمایشگاه بسیار پر رونق تر نسبت به سالهای قبل داشته باشیم. شرایط بسیار عالی است و سطح برگزاری نمایشگاه از دیدگاه من نسبت به سالهای قبل خیلی بالاتر رفته است.
او با اشاره به مشکلات موجود در صنعت رنگ و رزین که روند فعالیت شرکت‌های تولیدی را با اختلال مواجه کرده، اضافه کرد: چند موضوع اصلی وجود دارد که بسیار به صنعت رنگ لطمه وارد کرده است. از جمله آن متاسفانه دوستان اخیرا در بحث رنگ و مواد اولیه تجربه‌ای را تکرار می‌کنند که مشابه آن وجود دارد، مانند صنعت خودرو که آن هم منع واردات و جلوگیری از رقابت سازی در بازار است. اخیرا تصمیمی اتخاذ شده است مبنی بر عدم واردات زرین‌های پلی استر و سایر موارد مشابه که ما تجربه شبیه به این را بالغ بر ۴۰ سال حداقل در صنعت خودرو داریم که عدم واردات و عدم رقابت موجب شکست شده است، چیزی که امروز به وضوح در صنعت خودرو می‌بینم. امیدواریم عزیزان و تصمیم گیران سیاستی را اتخاذ کنند که در نهایت نفعش برای مصرف کننده نهایی باشد و مصرف کننده با اعتماد کامل کیفیت را انتخاب کند و نه با اجبار با منع واردات گزینه‌ای جز گزینه موجود برای انتخاب نداشته باشد.
او به هدف‌های بلند مدت و چشم انداز این صنعت اشاره و اضافه کرد: مجموعه ما با رویکردی که از سال ۹۵ اتخاذ کرد و انتقال تکنولوژی سطح اول اروپا به کشور را انجام داد، شرایط خوبی را فراهم کرده است هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی شرایط ما شرایط بسیار ایده‌آل و خوبی است اما مطمئنا اگر عزیزان تصمیم گیر مساعدت‌های لازم را داشته باشند، مجموعه جاوید رنگ پویا پتانسیل و توانایی صادرات به کشورهای فرامنطقه‌ای را هم دارد، امیدوارم سیاست‌های درستی اتخاذ شود که بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.