سرمربی تیم ملی فوتبال ابراز امیدواری کرد تیمش فردا تاجیکستان را شکست دهد و در ادامه تیمش را برای حضور در مقدماتی المپیک آماده کند.

مهدی مهدوی‌کیا در آستانه دیدار حساس تیم ملی ایران مقابل تاجیکستان در پایان مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا و تقابل دو تیم برای کسب صدرجدول گفت: بازی مهمی است. هر دو تیم سعی می کنند سرگروه شوند. قطعا بازی خوبی خواهد بود. تاجیکستان تیم خوب و قابل احترامی است. آن‌ها از تمام پتانسیل خود، از جمله بازیکنان زیر ۲۳ سال استفاده کرده‌اند و شاکله اصلی تیم ملی بزرگسالان و استقلال تاجیکستان در این تیم حضور دارند و بیش از پنج، شش سال کنار هم بوده‌اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید خاطرنشان کرد: ما فردا مثل دو بازی قبلی مقابل نپال و اردن برای بردن وارد زمین می‌شویم. امیدواریم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم. به خطره آینده‌نگری، بیش‌تر از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کردیم. در ترکیب اضلی ما حدود ۹ بازیکن زیر ۲۱ سال حضور دارند که بر همین اساس هدف‌مان آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات مقدماتی المپیک است.

او درباره واکنش‌ها به از دست رفتن پنالتی‌های تیم ملی در دو بازی نخست گفت: ما زمان کمی برای تمرین با بازیکنان داشتیم. این بازی‌ها به منزله مسابقات تدارکاتی است. بچه‌ها مدت زمان زیادی نیست که کنار هم هستند. سعی کردیم بازیکنان برنامه‌های ما را اجرا کنند اما احتیاج به زمان بیش‌تری داریم. خوشبختانه شرایط در این دو بازی خوب بود. امیدواریم که در بازی بعدی هم بازیکنان به همین صورت خوب بازی کنند و بتوانیم بازی را ببریم. در ضمن بزرگ‌ترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب کرده‌اند. این یک مساله طبیعی است. البته امیدواریم اگر در این مسابقه پنالتی کسب کردیم، موفق به گلزنی شویم.

مهدوی‌کیا درباره مشخص شدن زمان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ که از ۱۹ شهریور تا ۱۰ مهر سال آینده در هانگژو چین برگزار می‌شود گفت: برای تیم ما مسابقات خوبی خواهد بود. می‌توانیم بیش‌تر بازی کنیم. ما با بازیکنان جوان به این مسابقات می‌رویم. قانون مسابقات می‌گوید می‌توانیم از سه بازیکن بزرگسال و متولد ۹۹ میلادی استفاده کنیم اما هدف‌مان این است که از بازیکنان متولد ۲۰۰۱ میلادی به بعد استفاده کنیم تا بازیکنان برای مقدماتی المپیک آماده شوند. هدف ما مقدماتی و خود المپیک است. الان هم دوست داریم بیش‌تر از بازیکنان جوان و مناسب برای المپیک بهره ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید درباره برنامه تیمش در بازگشت به تهران گفت: بلافاصله برنامه ریزی می‌کنیم. دوست داریم اردوهای ما در فیفادی باشد و مشکلی با باشگاه‌ها نداشته باشیم. این شرایط برای باشگاه‌ها هم بهتر است. با قطر و امارات در اردوی تیم ملی بزرگسالان و مسوول اجرایی تیم ملی امید کره جنوبی صحبت کردیم تا در ماه فوریه در قطر تورنمنتی داشته باشیم و بتوانیم در آن شرکت کنیم.

تیم ملی فوتبال امید ایران فردا ساعت ۱۷:۳۰ آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را برابر تیم ملی تاجیکستان، میزبان گروه B برگزار خواهد کرد که حکم تعیین صدرنشین این گروه را دارد.

در پایان این دیدار حساس، یکی از این دو تیم به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی خواهند شد و تیم دوم راهی جدول تیم‌های دوم می‌شود که در نهایت چهار تیم از برترین تیم‌های دوم هم مجوز حضور در مرحله بعد این مسابقات را به دست می‌آورند.

تیم ملی در بازی نخست نپال را با ۴ گل شکست داده بود و در دیدار دوم با دو گل از سد لبنان گذشت اما در حال حاضر به علت تفاضل گل کم‌تر نسبت به تاجیکستان در رده دوم گروهش قرار دارد.

این مسابقات در ۱۱ گروه برگزار می‌شود که ۱۱ تیم صدرنشین به همراه «۴ تیم برتر دوم» به همراه ازبکستان (میزبان) در خرداد ۱۴۰۱ در مسابقات نهایی شرکت خواهند کرد.

برنامه بازی‌های باقی مانده تیم ملی امید به این شرح است:

یک‌شنبه ۹ آبان

لبنان- نپال/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه

ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه