آغاز رقابت های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان با ۳ پیروزی و یک شکست نمایندگان ایران همراه بود.

در جریان رقابت های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، نمایندگان ایران در اوزان ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم در دور نخست مقابل رقبای خود صاحب برتری شدند اما سجاد عباسپور در وزن ۵۵ کیلوگرم مقابل حریف آمریکایی شکست خورد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم سجاد عباسپور در دور اول به مصاف مکس نوری از آمریکا رفت و در پایان ۳ دقیقه نخست با نتیجه سنگین ۱۰ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. عباسپور برای اینکه بتواند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند، باید منتظر صعود رقیب آمریکایی به فینال باشد، در غیر اینصورت از دور رقابت ها کنار خواهد رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست به مصاف کریستوف بورگر از اتریش رفت و در پایان در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۷ ثانیه با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه برابر لی از کره جنوبی مبارزه می کند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمد علی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان در دور نخست مقابل آیک مناتسکانیان از بلغارستان با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و راهی هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه به مصاف جلا بولکوادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان می رود.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام در دور نخست به مصاف سینگ هارپرت از هند رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.