فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به قهرمانی بلندقامتان ایران در آسیا نوشت: ایران سلطه قاره ای را با پیروزی بر ژاپن افزایش داد.

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با قهرمانی تیم ملی والیبال ایران و معرفی تیم‌های برتر این رقابت‌ها به پایان رسید.

در فینال بیست‌ و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ژاپن، تیم ملی والیبال ایران به مصاف ژاپن رفت و با برتری ۳ بر صفر به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. این رقابت در سه ست و به ترتیب با نتایج ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۳۱ بر ۲۹ به سود ایران پایان یافت.

فدراسیون جهانی والیبال پس از قهرمانی بلندقامتان والیبال ایران در آسیا نوشت: تیم ملی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی آسیا تنها در یک ست مقابل چین بازی را واگذار کرد. والیبال ایران در فینال ژاپن را شکست داد و قهرمان آسیا شد. صابر کاظمی ارزشمندترین بازیکن مسابقات بود و تیم ملی والیبال ایران از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۱۹ دفاع کرد.  با این تفاسیر ایران دوره پادشاهی خود را افزایش داد و چهارمین عنوان آسیایی خود را با پیروزی برابر ژاپن کسب کرد.

فدراسیون جهان ادامه داد: دو فینالیست آسیا موفق شدند جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ روسیه را کسب کنند. والیبال ایران با این قهرمانی به سلطنت خود در آسیا ادامه داد.