بررسی پرونده شکایت سرمربی آرژانتینی پیشین پرسپولیس از این باشگاه نشان می‌دهد، یک سوء مدیریت بزرگ عامل ایجاد این پرونده و ضرر ۷۴۵ هزار دلاری به سرخ‌ها شده است.

 پس از جدایی برانکو از پرسپولیس، ایرج عرب به عنوان مدیرعامل وقت باشگاه، گابریل کالدرون را به خدمت گرفت، تا این مربی آرژانتینی روزهای رویایی برانکو را در پرسپولیس ادامه دهد. در زمان استخدام این مربی، بندی در قراردادش گنجانده شد که مطابق آن، پرسپولیس باید پیش از پایان سال ۲۰۱۹ (نیم فصل لیگ نوزدهم) ۳۰۰ هزار دلار از قرارداد ۸۸۰ هزار دلاری‌اش را پرداخت می‌کرد و در مقابل در صورت پرداخت قسط اول (۳۰۰ هزار دلار تا پیش از پایان ۲۰۱۹) پرسپولیس می‌توانست هر زمان که از عملکرد این مربی ناراضی بود، او را اخراج کند و مابقی دستمزدش را ندهد. در واقع مدیرانی که قرارداد را امضا می‌کردند، سعی داشتند بندی در قرارداد بگنجانند که اگر از عملکرد سرمربی تیم راضی نبودند، باشگاه مجبور نباشد تمام دستمزد مربی (۸۸۰ هزار دلار) را بپردازد.

پس از جدایی عرب و حضور محمد حسن انصاری‌فرد، این مدیر نسبت به پرداخت مطالبات سرمربی تیم جدیتی به خرج نداد تا این که نامه‌های اخطار از سوی وکیل کالدرون  به باشگاه ارسال شد و پرسپولیس خود را در خطر فسخ قرارداد دید. در آن مقطع با تلاش‌هایی که انجام شد، ۱۷۵ هزار دلار به حساب کالدرون در قطر واریز شد و طبق قرارداد باید ۱۲۵ هزار دلار دیگر پرداخت می‌شد تا قسط اول تکمیل شود.

درست در روزهایی که هفته‌های پایانی نیم فصل نخست لیگ نوزدهم پشت سر گذاشته می‌شد، فرصت پرسپولیسی‌ها برای تامین ۱۲۵ هزار دلار قسط نخست قرارداد کالدرون هم رو پایان بود و در نهایت کالدرون ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۷ دی ۱۳۹۸) ایران را ترک کرد و به باشگاه تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۳۰ دی ۱۳۹۸) فرصت قانونی نهایی را داد تا قسط اول قرادادش پرداخت شود.

محمد حسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس که چندان علاقه‌ای به همکاری با کالدرون نداشت، به خوبی می‌دانست اگر در فرصت تعیین شده از سوی کالدرون ۱۲۵ هزار دلار باقی مانده قسط اول او را نپردازد، این مربی آرژانتینی می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ و پرسپولیس را محکوم به پرداخت باقیمانده قراردادش کند. با این حال در ۲۰ روزی که باشگاه فرصت پرداخت پول را داشت، عملا اقدامی صورت نگرفت تا این که طلب کالدرون ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ (۵ بهمن ۱۳۹۸) به حساب این مربی در قطر واریز شد و همین ۵ روز تاخیر به کالدرون  اجازه داد از نظر قانونی قراردادش را فسخ و باقیمانده قراردادش را هم بگیرد. در نهایت هم به خاطر این هنرنمایی مدیریتی، کالدرون و دستیارانش پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۷۴۵ هزار دلار از باقیمانده قراردادشان کردند.

در دوره مدیریت سمیعی، مطالبات والنسیا یکی از دستیاران کالدرون پرداخت شد اما باشگاه باید حدود ۷۰۰ هزار دلار دیگر به کالدرون و خواکین بدهد تا از پنجره نقل‌وانتقالات محروم نشود. به لطف مدیران وقت باشگاه پرسپولیس که هیچ‌وقت بازخواست نشدند، کالدرون نیم فصل دوم لیگ نوزدهم را در سواحل اسپانیا به تفریح پرداخت و پرسپولیس هم باید پول کاری که انجام نشده را به او بدهد.