درحال حاضر با افزایش قیمت کالاهای اساسی رو به رو بوده ایم از طرفی این افزایش قیمت ها باعث شده بود تا سفره های مردم کوچک شود.

مونا رمضانپور/ در این میان دهک های کم درآمد در حال نابوده بوده اند و این هم به دلیل این است که با مشکلات تقسیم ثروت در جامعه باعث شده ایم عده ای ثروتمند  و ثروتمندتر شوند وعده ای فقیر و فقیر تر با این اوصاف دهک متوسط در حال نابودی است و اگر فکر ی به حال روز نکنیم باید انتظار این را داشته باشیم تا کشور به دو دهک فقیر و ثروتمند تقسیم می شوند و به مرور زمان جنگ طبقاتی رخ خواهد بنابراین از همین ابتدای کار دولت سیزدهم باید به فکر تقویت دهک های متوسط باشد.

اگر دولت سیزدهم به دنبال بازنگری باشد جنگ تمام عیاری بین ذی نفعان و ارکان دولت شکل خواهد گرفت اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و اصلاحات صورت نگیرد ۱۵ میلیون ثروتمند؛ ۷۰ میلیون نفر را له خواهند کرد باید دید دولت سیزدهم چه افکاری را پیش خواهد رفت

مشکلات اقتصادی سو مدیریت ها است

امیر واعظ آشتیانی، نماینده سابق مجلس در خصوص حل مشکلات مردم به خبرنگار ما گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی در کشور مشکلات مدیریتی است و با فرمول های مدیرتی بخشی از مشکلات مردم حل خواهد شد و البته بخش دیگر مشکلات اقتصادی برگرفته از تنگ نظری ها و عدم توجه به منابع داخلی است و با نحوه برخوردهای مدیریتی باعث شدیم تا منابع را نابود کنیم.

وی در ادامه از سو مدیریت ها گفت: سو مدیریت ها فراگیر شده است و منابع به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است و دولت رییسی با صحبت هایی که کرده است و گفته شایسته سالاری مد نظر دارد برای گرفتن مطالبات مردم روی کار آمده است و مردم نیز بر این باور  هستند که بخش زیاید از مشکلات ایجاد شده از سو مدیریت ها است و بخشی از جامعه مشکل معاش پیدا کرده اند برای رفع این مشکلات باید مدیرانی انتخاب شود که کارآمد و متعهد باشند و جسارت کافی برای مدیریت داشته باشد.

سو مدیریت ها منابع را از بین برده است

این نماینده سابق در بخشی از مصاحبه خود از نابودی منابع در اثر سو مدیریت ها اظهارداشت: سو  مدیریت هابه قدری فراگیر بود که منابع نابود شده اند و ایجاد رانت و فساد کرده بود مدیریت نیاز به مدیریت منطقی و کارآمد باید باشد که اتفاقات خوب رخ دهد دولت رییسی برای رفع مشکلات رانتی و فسادی باید تلاش کند و اقتصاد کشور نیاز به شخم زدن دارد و زیرو رو کردن که یان کار سختی می باشد.

امیرواعظ آشتیانی درباره چالش های پیش رو دولت گفت: جامعه امروز یک تیم اقتصادی منسجم و کارآمد می طلبذو این تیم نباید حرف زدن بلد باشد بلکه باید راهکارهایی برای مقابل با چالش های ایجاد شده در دولت را نیز داشتهب اشد و مشکلات را برطرف سازد.

نفوذی ها در اقتصاد ایران جایی نخواهند داشت

وی درخصوص نفوذی ها در اقتصاد گفت: وقتی مدیریت کارآمد شود نفوذی ها نیز از بین خواهند رفت و این نفوذی ها نشات از سومدیریتی دارد که در این مدت بوده و در شرایط بهم ریختگی و بی نظمی اقتصادی نظمی را برای خودشان تعریف کرده اند.

این نماینده سابق در پایان اظهارداشت: ۸ سال ایجاد چالش اقتصادی را نمی توان  در ۴ سال رفع کرد اما دولت جدید باید تمام تلاشش را برای اصلاحات اقتصادی انجام دهد و فرهنگ اقتصادی را ترمیم سازد.