مجلس پس از انتراع های فراوان به این نتیجه رسید که وزارت راه و شهرسازی باید جدا شود و وزارتخانه حمل و نقل و وزارتخانه مسکن باید راه اندازی شود اما این جداسازی ها باعث می شود تا دولت بزرگتر از قبل شود.

مونا رمضانپور/ در این خصوص مجتبی یوسفی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح عادی قانونی انتزاع بخش ساختمانی و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین اعلام وصول می‌شود.

همچنین سوال ملی روح الله نجابت، نماینده شیراز از وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت عدم اقدام مؤثر در خصوص طرح جامع حمل و نقل کشور نیز اعلام وصول شد.

سرمنشا همه مشکلات دخالت های دولتیان است

فرید زاوه، کارشناس خودرو و حمل و نقل درخصوص راه اندازی وزارت حمل و نقل به خبرنگار ما گفت: درحال حاضر دولت در همه چیز دخالت می کند از جاده سازی و سد سازی تا مشکلات اقتصادی این دخالت دولت است که باعث می شود مشکلات در کشور دو چندان شود از طرفی می گویند نظام لیبرال در این نظام دولت به بزرگی امروز نیست این همه مشکلات این همه مشغولیت ها همه به خاطر دخالت های ایجاد شده است

وی در ادامه اظهارداشت: راه اندازی وزارتخانه حمل و نقل مشکلی را حل نمی کند چرا که در زمان قدیم هم این وزارتخانه وجود داشت و بعدها به این نتیجه رسیدند که با وزارت مسکن ادغام شود و وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد و راه را کمی هموار کرد  اگر قرار باشد وزارتخانه حمل و نقل ایجاد شود گرفتن مجوز با دردسرهای زیادی رو به رو خواهد شد چرا که در این وزارتخانه ها باید کفش آهنی پاره کرد تا مجوز گرفت.

کاغذبازی های مجوز با مشکل رو به رو خواهد شد

این کارشناس در پاسخ به اینکه مگر مجوزی صادر می شود نیز گفت: در حال حاضر که مجوز حمل و نقلی اگر بخواهد صادر شود باید حدود ۲۵ کامیون داشته باشی که خود این یک سرمایه بزرگ نیاز دارد از طرفی گرفتن مجوزها و کاغذ بازی ها باعث می شود تا سرمایه افراد قبل زا شروع کار تمام شود و یک کاغذ روی دستشان بماند البته مجوز حمل و نقل از سه تا ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد .

وی در بخش دیگر مصاحبه خود راهکار نجات از کاغذ بازی ها را اینگونه بیان کرد: وزارتخانه ها تعطیل کنند و وزیرا و کارمندان حقوق دریافت کنند تا حداقل رشد اقتصادی ایجاد شود در غیر این صورت سرمایه ها روی هوا نابود می شود ایحاد وزارتخانه جدید باعث می شود تا دولت بزرگتر شود و این می تواند هزینه بیشتر از جیب مردم داشته باشد قطعا به نظر بنده به جای ایجاد وزارتخانه وزارتخانه ها را کم کنیم تا مشکل برطرف شود در گذشته وزارت بازرگانی و صنایع و معدن از یک دیگر جدا بودند و این باعث می شد تا اره کشی ایجاد شود تا یک مجوز صادر شود بعداز مدتی که اینها ادغام شد کمی مشکلات برطرف شد.

با راه اندازی وزارتخانه جدید مشکلات دو چندان می شود

فرید زاوه درباره اینکه زمان احمدی نژاد دولت بزرگتر شد و تا کنون هم این راه ادامه داشته اظهارداشت: زمان احمدی نژاد دولت برای اینکه رویانیان را در بدنه نگه دارد ستاد حمل و نقل سوخت راه اندازی کرد و این ستاد تاکنون کارش را ادامه داده است با توجه به اینکه وزارت صمت بخشی دارد به اسم بهینه سازی سوخت اصلا معلوم نیست کار این ستاد چه چیزی است که ادامه دارد.

این کارشناس در پایان اظهارداشت: در حال حاضرر دولت ۵ میلیون نفر دارد که باید به ۱۰ هزار نفر برسد اگر بتواند ۴ میلیون و ۹۰ هزار نفر از بدنه خود را کم کند می توان گفت که تورم و دیگر مشکلات برطرف خواهد شد نه اینکه با راه اندازی یک وزارتخانه جدید دولت را بزرگتر کند.