آب اهواز در برخی از شهرها قابل استفاده نیست و مردم به ناچار از دستگاه های تصفیه آب خانگی و شبکه های آب شیرین استفاده می کنند که متاسفانه خودروهای حامل آب شیرین نیز غیر استاندارد هستند و آب شیرین هم در برخی موارد مشکلاتی دارد.در برخی موارد نیز تصفیه های خانگی آب هم نمی تواند آب خوزستانی ها را پاک کند تا مردم بتوانند آب سالم استفاده کنند.

استان خوزستان علاوه بر چالش آب شرب مشکلات دیگری هم دارد یکی از این مشکلات آلودگی هوای شهراست و که دولت روحانی تا کنون نتوانسته هیچ اقدام اساسی برای حل این دو موضوع مهم و شریان حیاتی استان خوزستان انجام دهد.درمورد آب شرب این شهر باید گفت ایراد اصلی این اتفاق تصفیه  خانه های قدیمی و کهنه ای است که دیگر از کار افتاده اند و نمی توانند آب شرب مردم را تصفیه کنند و به جای آب تصفیه شده آب های آلوده و گل آلود را تحویل مردم می دهند و مردم نیز از این بابت اعتراضاتی در شهر های خود انجام داده اند که تا به امروز دولت امید این مشکل را نیز نتوانسته حل کند.

چندین طرح در این استان اجرایی شده است که به نابودی هرچه سریع تر محیط زیست در اهواز کمک کرده است و اگر دولت سیزدهم راهکاری ارائه ندهد این استان باهمه ثروتی که دار نابود خواهد شد

•              پروفسور کردوانی: کمبود آب درخوزستان جدی است

پروفسور کردوانی  درخصوص اخبار چند روزه آب خوزستان و مشکلات این شهر به خبرنگار ما  گفت:  آب خوزستان از ۵ رود کرخه،کارون، دز، جراحی و زهره تامین می شد که مردم خوزستان در چند سال اخیر آب فراوانی داشتند و به دلیل اینکه برایشان اهمیتی نداشت در رودها زباله می ریختند و در آن زمان که روزدها پر آب بود این آلودگی خودش را نشان نمی داد اما به مرور زمان که آب رودهای پر آب خوزستان کم شد این آلودگی خودش را نمایان کرد. از جمله آب کارون که یکی از پر آبترین رودها بود به دلیل اینکه حجم آب پایین آمده است آلودگی‌اش نشان می دهد و این وضع برای مردم شهر و روستاهای جنوب مناسب نیست  درحال حاضر سه شهر کارون اهواز و خرمشهر از وضعیت نامناسبی برخوردادر هستند و همچنی روستاهای این سه شهر آب آشامیدنی را از تانکر تهیه می کنند.

او در ادامه اظهار داشت: وزیر نیرو دو سال گذشته اعلام کرده بود که به زودی آب شیرین کن در این شهرها به کار خواهد افتاد اما دستگاه آب شیرین کن آلودگی را تصفیه نمی کند و بلکه فقط شوری اب را می کیرد این راه مناسبی برای مردم اهواز نخواهد بود. درحال حاضر آب شهر ها بعلاوه از شوری آلوده نیز هست که به دلیل اینکه تصفیه خانه مناسبی در اهواز وجود ندارد آب شیرین کن هم آلودگی را نمی گیرد و این امر بازهم برای مردم مناسب نیست.

پرفسور کردوانی درخصوص اینکه شهر اهواز بعلاوه بر آلودگی آب از آلودگی هوا نیز رنج می برد گفت:  مشکل اهواز یکی یا دوتا نیست در حال حاضر آب مهمترین این موضوعات هست اما اهواز ریزگردهای زیادی دارد که دولت برای برطرف کردن این ریزگردها از ما استفاده کرده است که خود ماش درست کردن آب زیادی می خواهد و بیشتر اب اهواز برای درست شدن ماش صرف می شود این راه برای چند سال خوب است اما بعد از چند سال باز باید این کار صورت گیرد و دولت راه دیگری را نیز برای ریزگردها درنظر گرفته است آن هم کهورپاکستانی است که نوعی درخت برای جلوگیری از ریزگردها به کار می رود اما این کهور پاکستانی هم در حال حاضر آب زیادی می خواهد که در شرایط کنون اهواز که بی آبی بین مردم بیداد می کند مناسب نیست. درخصوص راه اول ماش پاشی کردن بیابان ها باید گفت که بعلاوه از آب فروانی که برای تهیه ماش به کار می رود این ماش ها آب زیرزمینی را نیز خشک می کند.

وی در ادامه اظهار داشت:  در روستای گتوند سدی ساختند بدون اطلاعات کافی که این باعث شده است که این سد روی کوه نمک باشد و بیشتر آب های اطراف را نیز شور کند که برخی از  محیط زیستی ها اعتراض کردند که آب این سد را در خلیج فارس رها کنند اما به دلیل اینکه این سد برق عراق را تامین می کنند اینکار را انجام نمی دهند حتی معاون اول رییس جمهور مستقیم دستور داد تا آب سد گتوند را به خلیج فارس هدایت کنند اما این دستور عملی نشد.

پروفسور کردوانی  نیز درباره خشکسالی گفت: درحال حاضر که خوزستان این مشکل را دارد تا کمتر از ۱۰ سال دیگر مردم کشور با این مشکل روبرو خواهند شد و از الان باید فرهنکسازی بین مردم صورت گیرد.