در مراسم انتصاب علی کاظمی شهردار کیلان مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران بیان کرد مدیرانی امروز موفق هستند که بحث مدیریت هوشمند را در برنامه‌های کاری خود مد نظر قرار دهند.

علیرضا طاهری‌نسب روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار کیلان برگزار شد، با اشاره به مسئله شهرنشینی گفت: یکی از دلایل شهرنشینی در کشور رشد و توسعه شهری است، اظهار داشت: ۹۰درصد جمعیت در استان تهران و ۷۵ درصد جمعیت در کل کشور در شهرها ساکن هستند و آنچه که مدیران شهری باید مورد توجه جدی قرار دهند، افزایش تعلق خاطر و هویت شهری بین شهروندان است.

وی ضمن تاکید بر داشتن شاخص های لازم در کنار مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف امور مربوط به شهرداری، بیان داشت: ایجاد منابع درآمدی پایدار یکی از مسائلی که همواره مورد توجه بوده و شهرداران باید برای شناسایی آن تلاش کنند که این گام استراتژیک در مدیریت شهری است.

علی‌رضاطاهری نسب معاون استاندار تهران بیان کرد امروز باید بحث شهرفروشی را کنار بگذاریم، یعنی مدیر شهری باید به دنبال درآمد پایدار باشد، افزود: با توجه به برگزاری نشست‌های وزارت کشور، موضوع حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ جزو دستور کار مجلس و هیئت دولت است و بزودی به تصویب می‌رسد و تمام ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در چند سال ساخته شده، با پیشنهاد وزارت کشور جریمه آنها پنج برابر قیمت روز انجام می‌شود و بعد از آن ماده ۱۰۰ وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: از دیگر خصوصیات مدیریت شهری، حذف هزینه‌های اضافی است که باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد؛ از دیگر موضوع‌های دیگر در این زمینه، مدیریت نظارت و تقویت بخش حاکمیتی شهرداری است؛ یعنی دقت و عملکرد مجموعه مدیریت شهری باید به‌گونه‌ای باشد که جلوی فساد گرفته شود.

طاهری نسب گفت: علی کاظمی با توجه به داشتن تجربه‌های لازم و بومی بودن و با توجه به بررسی‌های انجام شده از شهر کیلان و مجموعه دستگاه‌های نظارتی، رضایتمندی برای فعالیت و عملکرد کاظمی فراهم است.

وی افزود: مدیرانی امروز موفق هستند که بحث مدیریت هوشمند را در برنامه‌های کاری خود مد نظر قرار دهند؛ و بایستی تمام مجموعه مدیریت شهری به سمت هوشمندسازی بروند و یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع‌های توسعه پایدار شهری، هوشمندسازی شهرها است.

طاهری‌نسب با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری در کیلان، باید هوشمندسازی و استفاده‌های سیستم نوین را در اولویت کار خود قرار دهند، گفت: دستگاه‌های نظارتی هم همواره تاکید دارند که همه شهرداری‌ها باید بحث هوشمندسازی را جزو اولویت قرار دهند و شهرداری‌ها با استانداری ارتباط داشته باشند.

وی عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی دستگیری‌های اخیر و تخلفاتی که در مجموعه شهرداری‌ها وجود داشت، شاید به علت هوشمندسازی نبودن شهرداری‌ها بوده است و ۹۰ تا ۹۵ درصد دستگاه‌های نظارتی به این نتیجه رسیدند که علت این تخلفات مغفول ماندن بحث هوشمندسازی در شهرداری‌ها است.

در پایان مراسم ضمن تشکر از زحمات آقای گودرزی شهردار سابق، علی کاظمی که پیش از این سرپرستی شهرداری کیلان را بر عهده داشت، با حکم استاندار تهران توسط طاهری نسب مدیرکل دفتر امور شهری استانداری تهران حجت‌الله شیرمحمدکریمی رئیس شورای شهر کیلان و دیگر اعضای شورای این شهر و برخی مدیران شهرداری به عنوان شهردار کیلان منصوب گردید.