وزیر بهداشت در چند روز گذشته به مراکز واکسیناسیون غرب تهران سری زده و در آنجا ابراز خوشحالی از روند واکسیناسیون کرده است اما واکسیناسیونی که نیمه تعطیل است مردم را چگونه به وجه می آورد، از طرفی هم اعلام کردند که مراسمات محرم باید برگزار شود در صورتی که واکسناسیون همچنان انجام نشده است و حتی ایران در کرونا دلتا است و این نشان می دهد که مراسمات مذهبی یا غیر مذهبی می تواند برای جان افراد خطراتی را به همراه داشته باشد.

مونا ربیعیان/ درخصوص واکسیناسیون که وزیر بهداشت خشنود از نوع روند واکسیناسیون باید گفت که مشاهدات قابل اعتماد نیستند چرا که مردم از روند و ایستادگی در صف های طولانی برای واکسیناسیون خسته شده اند در این مدت نیز مردم ترجیح دادند میلیون ها تومان خرج کنند و به ارمنستان بروند و درآنجا واکسینه شوند.

مردم حتی به واکسن های ایرانی اعتمادی ندارند چرا که وزیر بهداشت با حرف های ضد و نقیضی که در این مدت گفته است مردم را سرگردان کرده است مردم نمی دانند صحبت های کدوم مسوول را درباره کرونا قبول کنند عادی انگاری ها انگاری که تمامی ندارد.

به طور قطع باید اعلام شود که درخصوص کرونا ما نتوانستیم موفق عمل کنیم چرا که موج اول تمام نشده و ما وارد پیک های متعدد موج اول هستیم و این یعنی شکست در مقابل کرونا.

مسعود یونسیان، کارشناس حوزه سلامت: فقط می می توانم بگویم متاسف هستم!

مسعود یونسیان، کارشناس حوزه سلامت درخصوص صحبت ها و عملکردهای وزارت بهداشت به خبرنگار ما گفت: تمام ادعاهای وزیر بهداشت در این مدت گفت شد شنیده شد و اولویت های واکسیناسیون گفته شد اما خوب گفته ها عملکردی نداشته است و بارها نیز اعلام کردیم که از حضور در اجتماعات پرهیز کنید چرا که سلامت مقدم بر هر چیز دیگری است اما افرادی هستند که گوش نمی دهند.

وی در ادامه اظهارداشت: اطلاعات و هشدارها داده شده و کسی که نخواهد گوش دهد مانند فردی که خودش را بخواب زده است نمی توان کاریش کرد چرا فردی که خودش را به خواب زده نمی توان بیدار کرد در این مورد هم همینگونه است فقط می توانم بگویم که متاسفم که چنین اتفاقاتی رخ می دهد.

محمدرضا محبوبفر؛ کارشناس حوزه سلامت: وزیر بهداشت حال و روز نامشخصی دارد/بازگشایی هایی خطرناک

محمدرضا محبوبفر؛ کارشناس حوزه سلامت درخصوص ادعای وزیر بهداشت به خبرنگار ما گفت: حال آقای نمکی از نحوه گفتار و توهین ها مشخص است و وقتی از رضایت اکثریت مردم ایران می گوید که مردم آواره در کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق هستند برای دریافت واکسن اقای وزیر این مردم را نمی بیند.

وی در ادامه اظهارداشت: در داخل واکسن هایی به مردم می زنند که معلوم نیست برند و نشان آنها چی هست از طرفی از افزایش شیفت مراکز واکسیناسیون می گوید وقتی واکسن معتبری وجود ندارد چطور شیفت ها را افزایش می دهند از طرفی هم واکسن داخلی به تولید صنعتی نرسیده است بعد این واکسن های داخلی را به استان های مرزی می فرستید واکسن هایی که معلوم نیست چطور تولید شده است شما حتی نوع واکسن های تزریق شده را اعلام نمی کنید و بعد اعلام می کنید که مردم از روند واکسیناسیون راضی هستند.

این کارشناس حوزه سلامت در بخش دیگر از مصاحبه خود از بیماری روانی که مردم دچار شده اند گفت: آقای نمکی مردم به خاطر ترس از کرونا دچار بیماری روحی و روانی شده اند دختران ما قمه کشی می کنند به خاطر رفتارهای کرونایی که شما با مردم داشته اید در این مدت کرونایی خشونت های خانواده ها ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است و جوانانی هستند که از ترس کرونا دلتا مشکل روانی پیدا کرده اند بعد به راحتی اعلام می کنید مراسمات برگزار شود.

وی در ادامه اظهارداشت: آقای قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی می گوید تکیه ها باید مراسمات را اجرایی کنند شاید قصد دارند که مسلمانان را نیز گرفتار کرونا کنند هر تجمعی می تواند مرگ عزیزان را به همراه داشته باشد یا اهدافی پشت پرده این مسائل وجود دارد در حال حاضر کرونا دلتا از سمت سیستان و بلوچستان به سمت یزد، کرمان ، بوشهر  و هرمزگان در حال حرکت است و این هم به خاطر ورد مردم افغانستان ازت که به کشور وارد شده اند در حال حاضر خراسان جنوبی و رضوی در گیر ویروس کرونا دلتا هستند.

محمدرضا محبوبفر در ادامه از سرایت پذیری این ویروس کرونا گفت: سرایت پذیری کرونا دلتا و دلتا پلاس ۱۰ برابر کرونا است از طرفی زالی عنوان می کند که حداقل تا هفته آینده قرمز است او روند کرونا دلتا را چگونه می تواند پیش بینی کند در چنین شرایطی که کرونا دلتا با سرعت در حال انتقال است عید قربان و عید غدیر مشکل ساز خواهد شد.

وی در ادامه از بازگشایی ها گفت: کرونا در کشور کنترل نشده است از آقای رییسی می خواهیم به داد مردم برسد و به فکر نجات مردم باشد در این شرایطی که مردم گرفتار کرونا هستند در اوج کرونا بازگشایی ها می تواند درسرساز باشد اما نمکی بهتر است به جامعه سری بزند تا مشکلات مردم را از نزدیک درک کند.

بازگشایی ها در اوج کرونا

بابک دین‌پرست دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در نامه‌ای به معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواستار اجرای بندهای (۲) و(۳) مصوبات هفتاد و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

در بند ۲ مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: قرارگاه عملیاتی با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، با توجه به درپیش بودن اعیاد سعید قربان و غدیر و مراسم ماههای محرم و صفر نسبت به بررسی شرایط به توجه به رنگ‌بندی شهرها اقدام و پیشنهادات را در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه کند.

در حال حاضر کشور با گونه جهش یافته مبارزه می کند سیستان و بلوچستان همچنان بالاترین قربانیان را دارند در این مورد چطور می شود که اجاره بازگشایی ها داده می شود بازگشایی ها می تواند هشداری باشد برای بروز موج جدید این بیماری شاید هم کرونا در ایران قرار است باقی بماند چرا که برخلاف همه دنیا ایران نه روند واکسیناسیون درستی را در پیش گرفته است نه نکات بهداشتی رعایت می شود.

بازهم باید دید مسوولین قرار است در بازگشایی ها چگونه برخورد کنند.