پرخاشگری می‌تواند باعث آسیب رساندن به دیگران از نظر عاطفی و جسمی شود. انواع، علت و درمان این بیماری مورد بررسی کاربران فضای مجازی است.

در تعریف پرخاشگری باید گفت که این ویژگی رفتاری با هدف صدمه زدن به خود یا دیگران نشان داده می‌شود. رفتاری که نسبت به دیگران از روی نیت قبلی به منظور صدمه رساندن به خود و یا دیگران انجام می‌شود پرخاشگری نام دارد. خشم و پرخاشگری ممکن است بدنی (کتک زدن)، لفظی (فریاد زدن یا رنجاندن کلامی) یا تجاوز به حقوق دیگران (چیزی را به زور گرفتن) باشد.

باتوجه به اماری که وزارت ارشاد اسلامی روزگذشته اعلام کرده بوده ۴۷ درصد مردم ضعیف و پرخاشگر شده اند ان هم به دلایل مختلفی که در کشور ایجاد شده است و مهمترین آن کرونا بوده که در حال حاضر نیز مردم همچنان با مقایسه کردم کشور ایران با کشورهای همسایه در بخش واکسیناسیون عصبی تر می شوند و پرخاشگری بیشتری نشان می دهند.

پرخاشگری یک پدیده اجتماعی است

امان الله قرائی مقدم، جامعه شناس درخصوص اینکه کرونا مردم را پرخاشگر کرده است به خبرنگار ما گفت: بیماری کرونا یک عنصر برای بروز عصبانیت است اما دلیل اصلی نیست چرا که قبل از بروز این بیماری ۱۴ درصد مردم دچار ناراحتی های عصبی بوده اند و ناراحتی عصبی یک پدیده اجتماعی است و ذاتی و ارثی نمی باشد.

وی در ادامه اظهارداشت: فرد در جامعه دچار دیوانگی می شود و فشارها و کمبودهایی که در جامعه به آن وارد می شود و وقتی افراد ایران با دیگر کشورها مقایسه می کنند از لحاظ اقتصادی و سیاسی عصبانی می شوند وگرنه فرد که دیوانه متولد نمی شود اما فشارهای اقتصادی باعث می شود تا یک فرد به جنون کشیده شود.

فقر و فشارهای معیشتی مردم را عصبی کرده است

این جامعه شناس درخصوص اینکه چرا ایرانیان پرخاشگر شده اند نیز گفت: فقر، فشار معیشتی که از قبل کرونا در کشور وجود داشته است و امروزه تشدید پیدا کرده است این ها باعث شده تا افراد به جان یکدیگر بیوفتند و با دعوا و عصبانیت با یکدیگر برخورد کنند در صورتی که کرونا در حال حاضر می توان یکی از دلایل بروز این آسیب اجتماعی باشد.

وی در ادامه از وضعیت پرخاشگری بیماری کرونا گفت: وقتی مردم واکسیناسیون ایران را با دیگر کشورها مقایسه می کنند عصبی می شوند چرا که تریکه ۶۰ میلیون نفر را واکسینه کرده اما ایران با ان همه داریی و ثروت فقط ۴ میلیون نفر را توانسته واکسینه کند این موضوع مردم را عصبانی می کند و این مقایسه ها است که مردم را بعداز بیماری کرونا بیشتر پرخاشگر کرده است.

این جامعه شناس در ادامه اظهارداشت: وقتی افراد می بینند که مردم به دلیل بیکاری وفقر در خیابان ها دستفروشی می کنند دست به هر کاری می دهند تا معیشت زندگی خود و خانواده را تامین کنند نارحت و عصبی می شوند این حجم بیکاری را گردن کرونا نیندازیم همه این نابسامانی ها را کرونا به وجود نیاورده است این نابسامانی ها از قبل بوده و روز به روز تشدید شده است.

مسولین از مکانیسم فرافکنی استفاده می کنند

امان الله قرائی مقدم در پایان اظهارداشت: مسوولین ما یاد گرفته اند که از مکانیسم فرافکنی استفاده می کنند و همه گناهان را گردن یک اتفاق می اندازند بنابراین به جای اینکه آسیب های اقتصادی را برطرف کنند به دنبال مقصر این آسیب ها می گردند و فرا فکنی می کنند ناراحتی و عصبانیت مردم ذاتی نیست بخش گرانی یا بخش دامداری کرونا مقصر است مسوولین ناتوانی مدیریتی خود را گردن کرونا می اندازند و به جای اینکه راه حلی برای این مشکلات به وجود بیاورند آن را پنهان می کنند.