«حوادث و سوانح ترافیکی ازجمله موضوعات مهم و داغ کشور طی سال‌­های اخیر است. به‌طوری‌که هر روزه تعدادی از هم‌وطنان در اثر وقوع حوادث و سوانح رانندگی در سطح جاده‌های بزرگ و کوچک و حتی داخل شهرهای کشور کشته و یا مصدوم می­شوند. حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در استان آذربایجان غربی و حادثه اتوبوس حامل سربازان در استان یزد، داغ جدیدی بود که در این روزهای سخت کرونایی بر دل مردم نشست.

مونا ربیعیان / گویا حوادث ترافیکی و ویروس کرونا در رقابتی تنگاتنگ برای گرفتن جان مردم هستند و متولیان امر نیز در زدن توپ در زمین دیگری رقابت می‌کنند. در آخر نیز خانواده‌های داغدار می‌مانند با نقص فنی یا بی‌احتیاطی راننده‌ای که شاید هم خود قربانی این حادثه باشد.

لنت های کاغذی باعث بروز تصادفات جاده ای

محمدرضا محبوبفر؛ کارشناس حوزه سلامت درباره اینکه حوادث جاده ای رکورد مرگ و میرهای کرونایی را شکسته است گفت: درکشوری که کارگاه های تولیدی و نهادهایی که به نوعی وظیفه مدیریت جاده ای و مدیریت بحران مواصلاتی کشور را دارند هیچ مسولیتی را قبول نمی کنند و حتی مسولیت خودشان را گردن دیگری می اندازند نمی تواند توقع داشت که مشکلات کمتر شود درحال حاضر کشور ما به گونه ای ست که تولیدات داخلی و لوازم مانند لنت خودرو وارداتی و تولیدی بی کیفیت وارد کشور می شود که از جنس کاغذ هستند در این شرایط باید هم بپذیریم که حوادث جاده ای بیشتر از این شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: خیلی جالی است که وقتی از مبتلایان کرونا و حوادث جاده ای صحبت می شود کسی پاسخگو نیست و گوش شنوایی وجود ندارد حل معضلات فعلی در کشورمسابقه ای شده است و به نظر می آید برای خشمگین کردن مردم به کار می شود چرا که مردم روزهای دشواری را سپری می کنند از یک سو کرونا و از سوی دیگر داغ خانواده هایی است که همچنان تازه می ماند کار دیگری که در این مدت ما شاهد بودیم ویران کردن خانه های حاشیه ها نشین ها توسط شهرداری ها است که با خشونت صورت می گیرد و بعد ما موج کرونا را مهار نکرده به پیک های مکرر رسیده ایم همه این ها در کنار یک دیگر باعث می شود که مردم خشمگین شوند.

گوش شنوایی وجود ندارد

کارشناس حوزه سلامت در بخش دیگری از صحبت هایش از مشکلات کرونا گفت: وقتی مسوولین به جای اینکه انتقاد پذیر باشند و در پی برطرف سازی مشکلات باشند تا فحاشی مشکلات را دوچندان می کنند و حتی توجهی نمی کنند درصورتی که وقتی واکسن وجود ندارد باید اجازه دهند تا واکسن توسط شرکت های خصوصی وارد شود دیگر ماست فروش و سیمان فروش ندارد وقتی شرکتی می تواند واکسن وارد کند چرا اجازه داده نمی شود در حال حاضر ۷ شرکت آلمانی و ۱۰ شرکت ایرانی برای واردات واکسن به توافق رسیده اند اما مجوز برای واردات داده نمی شود.

وی در ادامه اظهارداشت: در کشوری که تحریم است واکسن تجاری می تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات باشد وقتی سخنگو وزارت بهداشت از دستگیری افرادی که واکسن وارد می کند خبر می دهد این یعنی مجوزی داده نشده و او مجبور به واردات غیر قانونی شده است نکته این است که این واکسن های وارد شده دیگر به درد نمی خورد و نوعی ضد واکسن است درحال حاضر ایران چاره ای جر تجاری کردن واکسن ندارد چرا که دولت توان خریداری واکسن را نیز ندارد بنابراین باید واردات را به شرکت های خصوصی واگذار کند.

بیمارستانی در تهران انواع واکسن های کرونا را می فروشد

این کارشناس حوزه سلامت در بخش دیگر مصاحبه خود از وجود واکسن های متنوع در یکی از بیمارستان های تهران خبرداد و اظهارداشت: در بیمارستان مهر تهران انواع واکسن کرونا وجود دارد از فایزر که نوبتی ۱۶ میلیون زده می شود تا واکسن های روسی و چینی این درست است باید در همه بیمارستان ها و داروخانه ها واکسن کرونا وجود داشته باشد و مردم انتخاب کنند که کدام را تزریق کنند و هزینه تزریق را با توجه به اینکه دولت پولی ندارد پرداخت کند.

وی در ادامه اظهارداشت: درحال حاضر هیچ جای دنیا شما نمیبینید که اینهمه واکسن تولید داخل شود اما هیچ کدام به مردم تزریق نشود و فقط رونمایی ها ادامه دار باشد چرا در کشور ما بیشتر از اینکه واکسیناسیون انجام شود شاهد تولید واکسن های بدون عمل هستیم.

محمدرضا محبوبفر در پایان از دولت سیزده خواستار شد: ساختارهای دولت جدید می تواند نشان دهنده این باشد که تغییرات قرار است صورت گیرد یا نه چرا که رییس اعلام کرده که خبرنگاران باشد موارد فساد و ناکارامدی را گزارش دهند تا جلوی اینگونه رفتارها گرفته شود اما تا وقتی که دولت جدید روی کار نیامده نمی تواند گفت که اوضاع بهتر خواهد شد .