«افسردگی جمعی» دردِ این روزهای جامعه ایرانی است. افسردگی در ایران با نرخ ۱۲.۵ درصد سالانه، به صورت تصاعد هندسی در حال افزایش است! وضعیت معیشت، شیوع کرونا، رعایت فاصله اجتماعی که منجر به تنهایی شده است و بسیاری از این اتفاقات که زنجیروار در حال رخ دادن است، ما را درگیر افسردگی کرده. افسردگی طیفی وسیع دارد؛ از بسیار خفیف شروع می‌شود تا بسیار شدید.

مونا رمضانپور/همه ما به نوعی در مرحله‌ای از زندگیمان به این اختلال دچار می‌شویم. بعضی می‌توانیم با درمان افسردگی بیرون بیایم و بعضی دیگر آنقدر در آن می‌مانیم که کار بیخ پیدا می‌کند و به دارو و درمان می‌رسد.فقط در تهران نزدیک به ۳۴ درصد از مردم دچار افسردگی آشکار هستند. این عدد، فارغ از تمام کسانی‌ست که درباره مشکلات روحی و روانیشان صحبت نمی‌کنند چون آن‌را اَنگی محرز می‌دانند.

دولت ها موظف به ایجاد شغل

مصطفی اقلیما؛ پدر مددکاری ایران درخصوص اینکه چرا امید در زندگی مردم ایران نیست به خبرنگار ما گفت: مسائل اجتماعی به دلیل مشکلات ایجاد می شود بچه در زمان کودکی که آدم کش،دزد و.. نیست بلکه این جامعه است که این بچه را اینگونه تربیت می کند.

وی در ادامه اظهارداشت: دولت ها در همه جای دنیا موظف هستند که تولید کار کنند و اگر تولید کار نکنند دیگر برای دور بعدی انتخابات شرکت نمی کنند اما در ایران برای مشکلات اقتصادی وام می دهند تا مشکلات برطرف شود اما این وام ها به جای حل مشکلات انها را دوبرابر می کند مردم درحال حاضر توقع زیادی ندارند جز اینکه یک سرپناه با سفره نانی داشته باشند اما امروز تورم باعث شده تا امنیت شغلی و اجتماعی هم نابود شود.

پدرمددکاری اجتماعی در بخش دیگر از صحبت هایش از بیکاری مردم در دوران کرونا گفت: در حال حاضر کرونا باعث شده تا ۵۰ درصد خبرنگاران بیکار شوند و جالب تراین بود که ۲۰ درصد حقوق ها را افزایش داده اند از آن طرف ۳۵ درصد کالاهای خدماتی را افزایش قیمت داده اند و مواد غذایی ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته بنابراین آدم ها به هر دری می زنند تا زندگی کنند خفت گیری و دزدی تا … انجام می شود تا فقط زندگی کنند هر جامعه دیگری بود وزیر مربوطه استعفا می داد اما اینجا نه از استعفا خبری است نه از عذرخواهی چرا که جامعه برای برخی ها اهمیت ندارد که چه اتفاقی در آن رخ می دهد.

فروش آب مقطر به جای واکسن کرونا به مردم

مصطفی اقلیما در ادامه از اینکه واکسن خرید و فروش می شود گفت: مردم به جایی رسیدند سر یک دیگر کلاه می گذارند آب مقطر به جای واکسن کرونا به مردم می فروشند در صورتی که شرکت های واکسن ساز به فرد واکسن نمی فروشند حتی به شرکت های خصوصی هم واکسن نداند و اعلام کردند که دولت ها فقط می توانند واکسن خریداری کنند اما در ناصر خسرو واکسن کرونا با قیمت بالا به مردم می فروشند بعداز آزمایشات نشان داده می شود که آب مقطر به مردم داده اند دیگه اقتصاد ایران به گونه ای نابود شده است که مردم به هر قیمتی شده سر یک دیگر کلاه می گذارند.

مردم افسرده نیستند بلکه ناامید هستند ناامیدی با افسردگی زمین تا آسمان فرق دارد

وی در ادامه افزود: نگویید مردم افسرده شده اند مردم امید و هدف برای زندگی ندارند افسردگی خیلی فرق دارد با نا امیدی ۸۰ تا ۹۰ درصد مسئله مردم بیمار نستند بلکه مشکلات باعث شده تا اینگونه نشان داده شود به طور مثال قشر خبرنگان بیمه نیستند . ۸۰ درصد مقاله ای کار می کنند تا زندگی خود را بچرخانند مردم به خاطر اینکه در کار خود بمانند و اخراج نشوند سروع به زیرآب زنی می کنند خبر چینی می کنند فقط به خاطر اینکه سرکار بمانند.

مصطفی اقلیما در پایان اظهارداشت» زیر ساختارها درست نیست وقتی وزیری که ۳۰ سال وزیر بوده دوباره وزیر می شود راهکاری ندارد برای اینکه راه حلی ایجاد شود اما باز به خاطر اینکه وزیر بوده دوباره وزیر می شود امیدواریم دولت بعدی دیگر به سابقه وزیر بودن وزیری را انتخاب نکند وشایسته سالاری را اولویت قراردهد تا مشکلاتش برطرف شود.