وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخابات امکانی برای مشارکت موثر مردم در آینده خودشان است گفت: رای اولی ها نیز بسیار تعیین کننده هستند و برای اولین بار تجربه سیاسی و مشارکت در امری سیاسی را می‌آموزند.

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه این هفته در آستانه برگزاری یک انتخابات بسیار مهم هستیم گفت: روز جمعه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و در برخی مناطق انتخابات نمایندگان بازمانده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: انتخابات امکانی برای مشارکت موثر مردم در آینده خودشان است. مردم با حضور باشکوه در انتخابات، مسیر چهار سال آینده کشور را تعیین می کنند. این که چه کسانی زمام امور را به دست بگیرند و برای حل و فصل مسائل و مشکلات جامعه تمهید کنند بسیار انتخاب مهم و تاثیر گذاری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبری فرمودند شما در زمان محدودی رای می‌دهید اما آثارش برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. بنابراین بسیار مهم است که آگاهانه و هوشیارانه در انتخابات شرکت کنیم و به فردی که فکر می‌کنیم توانایی لازم را برای قبول این مسئولیت بزرگ و خطیر دارد رای بدهیم.

حاجی میرزایی در برنامه «نگاه هفته» وزارت آموزش و پرورش گفت: رای اولی‌ها بسیار تعیین کننده هستند و برای اولین بار تجربه سیاسی و مشارکت در امری سیاسی را می آموزند. امیدواریم با تحقیق و تفحص، پرس و جو  و سوال از آگاهان بتوانند حضور پر رونق و فعالی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.