البته این روز‌ها انتخابات، تنها عامل تأثیرگذار بر بازار‌های مالی نیست، مذاکرات وین و اخبار منتشرشده درباره آن، از دیگر عوامل مهم و موثر بر این بازارهاست.

کمتر از یک هفته به انتخابات ریاست جمهوری مانده و تب وتاب رقابت‌ها بازار‌های مالی ازجمله طلا، مسکن و خودرو را بیش از گذشته به رکود برده است. البته این روز‌ها انتخابات، تنها عامل تأثیرگذار بر بازار‌های مالی نیست، مذاکرات وین و اخبار منتشرشده درباره آن، از دیگر عوامل مهم و موثر بر این بازارهاست. باتوجه به این شرایط، مردم برای سرمایه گذاری در بازار‌های مالی سرگردان هستند و یکی از سوالاتی که این روز‌ها بیش از گذشته آن‌ها را درگیر خود کرده است، این است که انتخابات چه تأثیری بر بازار‌ها خواهد گذاشت؟

جلوگیری از رانت ارزی

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی گفت: برای جلوگیری از رانت ارزی سال های اخیر دولت آیت الله رئیسی به دنبال تغییر ساختار اداری هست تا بر مبنای آن جلوی رانت ها در تخصیص ارز گرفته شود.

رئیس ستاد مردمی و ایران قوی آیت الله رئیسی با تشریح برنامه اقتصادی دولت آینده این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر روی اشتغال جوانان به عنوان مطالبه چهل ساله دوم انقلاب تاکید شده تا زمینه بروز پیشرفت کشور فراهم شود که برای تحقق این هدف باید سن مدیریتی در کشور شکسته شود، همانطور در بسیاری از کشورهای دنیا مدیران در سن ۳۵ سالگی به این جایگاه رسیده اند و سن مدیریتی پایین آمده است در ایران هم این رویکرد توسط دولت مردمی آیت الله رئیسی دنبال خواهد شد.

حمید آخشته با بیان اینکه پوست اندازی بین نسلی نیازمند حمایت رسانه ای است، افزود: حل مشکلات مردمی بدون جناح بازی های سیاسی از رویکردهای ایت الله رئیسی است و همین مساله باعث شده بود که پیش از انتخابات آحاد مردم او را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

مقابله با هر گونه فسادی در دولت مردمی

آخشته با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی به دنبال حذف رانت از طریق توسعه شبکه دولت الکترونیک است، گفت: همچنین در این مسیر باید جلوی بروز هرگونه فساد در دولت گرفته شود.

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه برنامه دولت ساخت یک میلیون مسکن در کشور است، گفت: در دولت کنونی ساخت مسکن به کمتر از یک سوم قبل رسیده و همین مساله باعث افزایش قیمت مسکن در کشور شد. از این رو دولت ایت الله رئیسی دنبال این است که طرح مجلس برای ساخت یک میلیون مسکن که به صورت ساخت مسکن اجتماعی و تامین مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می شود.

او در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت آیت الله رئیسی برای جلوگیری از رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی است گفت:  برای جلوگیری از رانت ارزی سال های اخیر، دولت آینده به دنبال تغییر ساختار اداری هست تا بر مبنای آن جلوی رانت ها در تخصیص ارز گرفته شود.

آخشته با بیان اینکه همه قراردادهای بین المللی با حفظ اقتدار ایران قابل پذیرش است، گفت: دستاورد برجام در گذشته نشان داد منافع مردم حفظ نشد و در زمان برجام هرچند برخی از پول های بلوکه ایران آزاد شد، اما به کشور برنگشت، از این رو اعتقاد دولت آیت رئیسی این است که در مذاکرات بین المللی با منطق و اقتدار ایران مذاکره انجام شود.

رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه تولید و کارآفرینی می تواند ایران را به سمت توسعه ببرد، گفت: یکی از سیاست های دولت نگاه به درون است و باید به جوانان میدان داده شود تا جهش تولید رخ دهد.

بازار ارز به ثبات خواهد رسید

آخشته درباره بازار ارز و انتخابات نیز بیان کرد: انتخابات باعث شده تا بازار ارز به ثبات نسبی برسد و در دولت مردمی این بازار به ثبات واقعی خواهد رسید و مردم نگران افزایش ارز در بازار نباشند چرا که دولت مردمی برنامه ای برای به ثبات رساندن ارز در بازار نیز دارد.

وی در پایان نیز باین کرد: بازار ارز به دلیل سو مدیریت ها با افزایش رو به رو شده بود چرا که اگر مدیریت بانک مرکزی صحیح بود چنین اتفاقی در بازار ارز رخ نمی داد.