مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا فاش کرد که فروش هواپیمای "F-۳۵" آمریکایی به امارات از اهمیت بالایی در امضای توافق نامه صلح امارات با رژیم صهیونیستی برخوردار است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت مصاحبه‌ای با پامپئو انجام داد که وی در آن تأیید کرد فروش جنگنده‌های اف -۳۵ آمریکایی به امارات در امضای توافقنامه صلح بین ابوظبی و تل آویو نه تنها از اهمیت زیادی برخوردار است بلکه حتی پیش شرط انعقاد این توافق نامه بود.

این روزنامه نوشت: اگرچه بسیاری از مقامات آمریکایی رابطه بین این معامله تسلیحاتی با ابوظبی و عادی سازی را انکار کردند، اما پامپئو اولین مقام ارشد آمریکایی است که اهمیت آن معامله را به عنوان شرط اتمام توافق نامه دو طرف اماراتی و اسرائیلی به طور علنی تأیید کرد.

این روزنامه افزود: “مایک پامپئو نقش اصلی را در امضای توافقنامه صلح بین بحرین و امارات با اسرائیل داشت و در بحثهای فشرده پشت پرده که به توافق‌های موسوم به ابراهیم انجامید، او قهرمان اصلی بود. “

وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده توضیح داد که رهبران امارات متحده عربی قبل از امضای توافق نامه صلح با اسرائیل ، به ابزار تشویق نیاز داشتند تا به آنها بفهمانیم که طرف آمریکایی برای صلح و اهمیت این انتخاب استراتژیک ارزش قائل است.

وی همچنین گفت که امارات توانایی شراکت در مفهوم امنیتی در منطقه را دارد.

بحرین و امارات پانزدهم سپتامبر گذشته ، تحت حمایت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا، توافق صلحی را با رژیم صهیونیستی امضا کردند.