رسانه‌ها به‌خصوص رسانه‌های عمومی و رسمی می‌توانند با عملکرد درست خود، مردم را به مشارکت بیشتر در انتخابات ترغیب کنند و با ایجاد شور و هیجان، فضای انتخاباتی سالم و عاری از هرگونه حواشی، توهین و بی‌اخلاقی‌ ایجاد کنند.

مونا رمضانپور/مهمترین ویژگی عملکرد درست یک رسانه عمومی که از بودجه دولتی استفاده می‌کند، در این مقطع زمانی، بی‌طرف بودن است. در واقع نگاه بی‌طرفانه رسانه‌های عمومی به نامزدهای انتخاباتی علاوه بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درست و واقعی به مردم، اعتماد افکار عمومی را هم به دنبال خواهد داشت.

وین ۶ ماه طول می کشد تازه اگر به نتیجه برسد

محمد پارسا نجفی، کارشناس مسائل سیاسی در خصوص مذاکرات وین به خبرنگار ما گفت: مذاکرات وین ماه های گذشته به هیچ دستاوردی نرسیده است و اگر فرض کنیم که به نتیجه برسد و آمریکا قبول کند تحریم ها را بردارد ، حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد تا در اقتصاد کشور تاثیر بگذارد ؛ حتی اگر آمریکا کل تحریم ها را نه تعلیق بلکه کامل لغو کند.

وی در ادامه از عدم اعتماد بانک های غربی نسبت به ایران گفت: اگر هم تحریم ها برداشته شود بانک های غربی به ایران اعتماد نخواهند کرد و این مسئله را ما اوایل برجام شاهد بودیم وقتی که تحریم های اوباما تعلیق شد ما شاهد بودیم که بانک های اروپایی برای همکاری با ایران هیچ تلاشی نکردند چرا که به ایران اعتمادی نکردند و در صورت بازگشت امریکا به برجام هم قرار نیست که تحریم ها لغو شود. ممکن است فقط تحریم ها علیه ایران به تعلیق در خواهد آمد تازه اگر مذاکرات نتیجه دهد.

قوه مجریه راحت تر با فساد مبارزه خواهد کرد

این کارشناس مسائل سیاسی درباره انتخابات افزود: انتخابات می تواند کمکی باشد که مشکلات به وجود امده اقتصادی برطرف شودبنابراین اگر گزینه جدیدی سکان مدیریت اقتصادی کشور را به دست گیرد  بهتر  می تواند آن را اداره کند و شرایط مردم خیلی بهتر خواهد شد.

وی درخصوص ابراهیم رییسی اظهارداشت: اگر ابراهیم رییسی رییس جمهور شود می تواند در حوزه اقتصاد کاملا موفق باشد به خصوص اینکه در قوه قضاییه با فساد اقتصادی مبارزه کرده است و در قوه مجریه دستش در مبارزه با فساد باز تر  است و شرایط اقتصادی را شفاف، پویا و کارآمد جلو خواهد برد.

محمد پارسا نجفی درباره عملکرد قوه قضاییه برای رفع موانع تولید گفت: آنچه عملکرد رییسی در قوه قضاییه شاهد بودیم حمایت از تولید بوده بنابراین می تواند مقابل تخلفات اقتصادی بایستد  و موانع تولید را بردارد و کمکی برای شکوفایی اقتصاد باشد و زندگی اقشار کم درآمد را بهبود بخشد.