مهدی صياد شيرازی؛ فرزند شهيد سپهبد علي صياد شيرازی در آیین رونمایی از هشت ترجمه کتاب "در کمین گل سرخ" گفت: پدر بزرگوارم جزو عناصر اصلی دوران دفاع مقدس بود و در آزادسازی خرمشهر نیز نقش ویژه ای داشت.

در آیین رونمایی از هشت ترجمه کتاب “در کمین گل سرخ” در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از افرادی بودند که خبر آزادسازی خرمشهر را خدمت مقام معظم رهبری اعلام کردند. آقا فرمودند ایشان با تلفن به صورت فوری؛ خبر آزادسازی منطقه و اسیری تعداد زیادی از اسرای عراقی را دادند.
مهدی صياد شيرازی “عملیات بیت المقدس” را از عملیات های کلیدی ارتش و سپاه عنوان کرد و افزود: جوانان و آینده سازان انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری باید بدانند خرمشهر ها در راه داریم و آینده کشور به دست مدیران جوان باید پیش برود.
وی نویسندگی کتاب ” در کمین گل سرخ” را یک حرکت فاخر دانست و اظهار داشت: این نوع فعالیت های شاخص برای شهدا در حوزه کتاب بسیار کار ارزشمندی محسوب می شود و باید این فعالیت ها در حوزه دفاع مقدس انجام شود.
مهدی صياد شيرازی به عبادت و خصوصیات معنوی شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: ایشان اهل عبادت و نماز شب، توکل به خدا و توسل به امام عصر (عج الله) بودند و از خصوصیات بارز ایشان ” ولایت مداری ” و مطیع اوامر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای بودند.
در آیین رونمایی از کتاب “در کمین گل سرخ” به هشت زبان زنده دنیا انگلیسی، فرانسه، اردو، روسی، ایتالیایی، ترکی استانبولی، آذری و عربی از نویسنده کتاب محسن مومنی شریف، مترجمین کتاب، ناظر چاپ، گرافیک و طراح کتاب تقدیر و تشکر شد.