وزیر خارجه مصر تأکید کرد که احتمالا این کشور میزبان مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای حل نزاع باشد.

 سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفتگو با شبکه ام‌بی‌سی این کشور گفت: ما با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، شرکای بین المللی و کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه گفتگو می‌کنیم. با تمرکز ما بر تثبیت آتش‌بس و ایجاد کانال‌های ارتباطی با دو طرف به احتمال زیاد قاهره در آینده میزبان مذاکرات میان دو طرف باشد. 

وی گفت: هدف ما ازسرگیری روند مذاکرات و رسیدن به یک نتیجه درست است. ما برای سال‌های طولانی مذاکرات بی نتیجه داشتیم. براساس حوادث کنونی باید تمام طرف‌ها این را درک کنند که منفعت آن‌ها و منطقه رسیدن به راه حل نهایی و فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین است که به تشکیل کشور فلسطین و راهکار تشکیل دو کشور منجر می‌شود.

وی همچنین جزئیات موفقیت طرح آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه را توضیح داد و گفت: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر کاملا از تمام تحولات اطلاع داشت و شخصا پیگیر بود و تمام جزئیات مربوط به تلاش‌ها و تماس‌ها را پیگیری کرد. از آغاز تنش‌ها ما منافع ملت فلسطین را در نظر داشتیم و تلاش می‌کردیم لطمه‌ای به مسئله قدس و هویت عربی آن وارد نشود. دستگاه امنیتی مصر با حماس و اسرائیل در تماس بود. بقیه نهادها نیز تمام حوادث را پیگیری می‌کردند. اکنون می‌توانیم بر نیازهای برادرانمان در غزه متمرکز شویم.