در حال حاضر پرداخت نقدینگی نمی‌تواند کمکی در جهت بهبود اوضاع انجام دهد. ببینید پرداخت ۴۵هزار تومان به کار کسی نمی‌آید؛ پرداختِ این یارانه به نوعی، هدر دادن پول است و باعث ایجاد تورم می‌شود.

مونا ربیعیان/ باید برای برون‌رفت از این اوضاع و بهبود وضعیت اقشار ضعیفِ جامعه، فکری اساسی کرد و شرایط و قوانین رفاه اجتماعی ایجاد کرد تا همه بتوانند در فضای اطمینان‌بخش و آرام زندگی کنند.

یارانه نقدی کارایی در معیشت مردم ندارد

امیر واعظ آشتیانی ؛ نماینده سابق مجلس درخصوص اینکه یارانه نقدی دیگر کارایی ندارد به خبرنگار ماگفت:در ارتباط با یارانه نقدی باید گفت زمانی که این یارانه پرداخت می شد دلار نوسانات امروز را نداشت اولین واریزی یارانه نقدی ۴۵ دلار بود ودر مقطعی ۱۲ دلار شد و امروز حدود ۲ دلار مردم یارانه نقدی دریافت می کنند و این ارزیابی در سبد خانواده ها نیز دیده می شود.

وی در ادامه افزود: باتوجه به تورم موجود در کشور که تاوان گرانی دلار و تورم را مردم پرداخت می کنند لذا یارانه کارآمدی خودش را از دست داده است. البته در این میان برخی خانواده های پرجمعیت هستند که مشکل معاش دارند و با کمک بهزیستی  و کمیته امداد معاش خود را می گذرانند واین یارانه نیز می تواند دوای دردی باشد برای این افراد لذا درحال حاضر باید بپذیریم که یارانه عدالتی که باید داشته باشد را از دست داده است.

یارانه حذف شده افراد پردرآمد گمشده است

این نماینده سابق مجلس درخصوص یارانه افراد پردآمد که حذف شد و قرار بود به افراد کم درآمد تعلق گیرد و خبری هم نشد گفت: یارانه افراد پردرآمد به صورت رندمی حذف شد وئ براساس واقعیت افرادی که درآمد مناسب داشتند دیگر یارانه دریافت نمی کنند اما یارانه این افراد خرج چه شده است را کسی نمی داند چرا که یارانه اقشار کم درآمد همان ۴۵ هزار تومان باقی مانده و اضافه نشده است مجلس تاکنون از دولت سوال کرده است که یارانه افراد حذف شده خرج چه کارهایی شده است؟ این پول ها خرج حیات خلوت دولت شده سرمایه گذاری در بخش زیربنایی شده است؟ این یارانه نقدی چه اتفاقی برایش رخ داده است؟ تاکنون مجلس هم به دنبال اینکه این یارانه چه شده نرفته و از دولت سوالی در این خصوص نکرده است. یان مطالبه گری است که از چشم مجلس دور مانده است.

وی درخصوص شعارهای کاندیدها درباره یارانه نقدی گفت:شعارکاندیدهای انتخاباتی درخصوص افزایش یارانه افراد کم درآمد می تواند محقق شود اما براساس اینکه یارانه افراید که کسر شده است را به افراد کم درآمد بدهند این اتفاق تازه ای نیست که کاندیدها اعلام می کنند.

امیر واعظ آشتیانی در پایاین اظهارداشت یارانه به پول امروز باید ۹۰۰ هزار تومان باشد: اگر بخواهیم یارانه نقدی را به روز محاسبه کنیم باید ۴۵دلار به مردم پرداخت کنیم که حدود ۹۰۰ هزار تومان به پول امروز می شود. نکته دیگر این است که کاندیدها به دنبال این هستند پول های کسر شده افراد پردآمد به اقشار کم درآمد تعلق گیرد.