وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به عراق گفت که فردا به اقلیم کردستان خواهد رفت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه بغداد گفت: در هفته های گذشته من فرصتی داشتم که به کشورهای منطقه سفر کنم، عراق یکی از مهم ترین کشورهای منطقه برای ایران است. ما روابط بسیار نزدیک با یکدیگر داریم، مردم ایران و عراق در برابر دشمنان مشترک از صدام گرفته تا داعش کنار هم مبارزه کردند و موفق شدند.
وی تاکید: ایران و عراق همکاری های متعدد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی با هم دارند. دو شهید بزرگوار ما شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند، لذا ایران و عراق از هر جهت به هم پیوسته هستند و فرصتی بود که من بعد از سفری که به دوحه داشتم و با دوستان قطری صحبت کردم ،الان هم بسیار خوشحالم که برای یک سفر نسبتا طولانی در بغداد هستم که ان شاءالله امروز علاوه بر مقامات با احزاب عراقی هم دیدار خواهم داشت و ان شاءالله فردا به اقلیم خواهم رفت و با برادران اقلیم هم گفت‌وگو خواهیم داشت.

وی افزود: این نشان دهنده عمق و گستره روابط ایران و عراق و مردم عراق و گروه های سیاسی و مذهبی این کشور است و امیدواریم که این روابط هر چه بیشتر گسترش پیدا کند و به صلح و امنیت منطقه کمک کند.

ظریف گفت: ما با عراق در حوزه راه آهن در و حوزه استفاده از منابع مشترک و در حوزه همکاری های اقتصادی ،بانکی و مالی و همینطور مسائل منطقه ای همکاری های خوبی باهم داریم. عراق نقش بسیار مهمی در منطقه داشته و ما مایل هستیم که این نقش هر روز گسترده تر شود.