پرس تی‌وی گفت: آمریکا راهی جز برداشتن قابل راستی‌آزمایی همه تحریم‌ها ندارد.پاسخ آمریکا به التزام یک‌طرفه ایران به برجام چیزی جز اقدام یک‌طرفه در برداشتن همه تحریم‌ها نیست.

مونا فرج اله/ نتیجه جلسه سه‌شنبه اگر غیر از رفع همه تحریم‌های آمریکا باشد، رابرت مالی باید با دست خالی وین را ترک کند.

تحریم ها زمان اوباما نیز بوده است

فریدون مجلسی؛ دیپلمات پیشین درخصوص حضور آمریکا در نشست برجام به خبرنگار ما گفت:درست است که آمریکا در نشست برجام حضور دارد اما با توجه به سخنان سخنگویان ایران و عراقچی ظاهرا این نشست به نتیجه ای نخواهد رسید، چرا که ایرانی ها بر این اعتقاد دارند که اگر تحریم ها برداشته شود مذاکره خواهند کرد که تحریم ها به دلیل برجام نیوده است .

وی در ادامه از تحریم های زمان اوبا افشاگری کرد: بخشی از این تحریم ها در دولت اوباما صورت گرفته است چرا تاکنون راجع به این تحریم ها صحبتی نشده است، ایران باید مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکا مذاکره کند چرا که اختلاف این دوکشور ماسئل خارج از برجام بوده است که باید بررسی شود اگر تاکنون مذاکره ای نشده باشد باید عادت کنیم به ادامه زندگی تحریمی این بستگی به تمایلات مقامات ایران و آمریکا دارد.

تشنج های اقتصادی بازخواهد گشت

این دیپلمات پیشین درباره اقتصاد بعداز اینکه مذاکره گفت:ایران در حال حاضر اگر مذاکره نکند باید به تشنج های قبل از عید دوباره بازگردد، با توجه به اینکه تحریم ها روی صحبت آسیبی به اقتصاد کشور نزده است اما در واقعیت وضعیت اقتصادی را بحرانی کرده است وباید بر صدد خنثی سازی آن باشیم.

وی در ادامه افزود:درسخنان می بینیم که رییس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرده است که شاید این نشست ها بتواند باب مذاکره باشد اما برخی ها دیدگان منفی دارند حال دلیل آن می تواند طرفداری از تحریم ها باشد یا هر چیز دیگری است.

فریدون مجلسی در پایان از امیدواری نسبت به لغو تحریم ها گفت:بخشی از اتفاقات افتاده بین ایران و آمریکا به خاطر اسرائیل و فلسطین است که با توجه به صحبت های بایدن که اعلام کرده تجاوز اسرائیل به غرب اردن را به رسمیت نمی شناسد کاری مثبت از سوی آمریکا است که می تواند باب مذاکره راب از کند. با توجه به اقتصادی که یاران دارد ایرانب اید یکی از قدرت های اقتصادی کشور منطقه باشد اما درحال حاضر وضعیت خوبی ندارد اما باید دید نتیجه ها چه خواهد شد.