رهبر انصارالله یمن به مناسبت روز ملی مقاومت تاکید کرد:‌ در هفتمین سال مقاومت در موضعی پیشرفته در زمینه صنایع نظامی، پیشرفت میدانی، آگاهی مردمی، تحرکات نظامی، دستاوردهای امنیتی، مقاومت اقتصادی، ثبات سیاسی و پایبندی به موضع ایمانی بدون هیچ پسرفت و ناامیدی و ناکامی قرار دادیم و برای دستاوردها و پیروزی‌های بزرگتر و ثباتی قوی‌تر به اذن خدا جلو پیش می‌رویم.

عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن به مناسبت روز ملی مقاومت اظهار کرد: روز ملی مقاومت مناسبتی قابل توجه است که شایسته است از آن به عنوان نقطه آغازی سالانه و مفید فایده استفاده کرد. مقاومت عنوانی بزرگ و جذاب و شرایطی است که با لطف خداوند از همان ابتدای جنگ تا امروز برای مردم ما ایجاد شد و باید شکرگزار خداوند باشیم زیرا اگر حمایت او نبود مردم ما تمام این سال‌ها نمی‌توانستند در برابر امکانات دشمن مقاومت کنند.

الحوثی گفت: جنگ از همان نیمه شب شش سال قبل که آغاز شد، یک جنایت و خیانت بود. وضعیت موجود میان یمن و همسایه بد آن مطابق با توافقنامه های قبلی و شرایط صلح بود و هیچ حرکتی از یمن سر نزده بود که امارات و دیگر طرف‌های شرکت کننده در جنگ را برای چنین اقدامی توجیه کند. در واقع جرم و جنایت ویژگی این جنگ از همان اولین جنایاتی بود که در حق غیرنظامیان در صنعا انجام شدند.

الحوثی افزود:‌ اینکه جنگ از طریق طرفی عربستانی از واشنگتن اعلام شد هویت عامل جنگ و اینکه چه کسی پشت آن است را نشان می‌دهد، این عربستانی جنگ را از واشنگتن بر عهده گرفت و ائتلافی را رهبری کرد تا نشان دهد که یک مجری زیر نظر آمریکا است. طرف اسرائیلی و انگلیسی در کنار بزرگشان آمریکا، یمن را هدف قرار دادند، البته پیش از جنگ نیز دشمن اسرائیلی علیه یمن تحریک کرده بود و نتانیاهو در راس تحریک‌کنندگان علیه انقلاب مردم یمن بود.

رهبر انصارالله در ادامه گفت: سه طرف اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی برای جلوگیری از هزینه‌ها و پیامدهای جنگ عربستان و امارات را برای اجرای آن انتخاب کردند. مجری اصلی جنگ عربستان است و امارات نیز همراه او است و بقیه به مزدوری گرفته شدند، ارتباط و وابستگی عربستان و امارات به آمریکا در تمامی پرونده های منطقه برجسته‌ترین عامل برای مشارکت آنها در این جنگ است.

او گفت:‌ اعتماد کورکورانه عربستان و امارات به تخمین‌ها و گزارش‌های اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی در تعیین دشمن و خطرات موجب شد آنها تصمیمات اشتباهی بگیرند، همچنین بلندپروازی‌های بچه‌گانه آنها در گرفتن نمایندگی انحصاری آمریکا موجب شد آنها این ماموریت را ساده ببینند و انتظار داشته باشند که به سرعت از آن نجات پیدا کنند اما تمامی تصورات عربستان و امارات اشتباه بودند. این جنگی با نظارت آمریکا است که اسرائیل و انگلیس در آن نقش مشخصی دارند و عربستان و امارات مجری آن هستند اما عربستان در برخی مواقع تلاش می‌کند عناوین دیگری از جمله مشکلات و درگیری‌ها میان طرف‌های یمنی را به این جنگ بدهد. زمانی هم که ائتلاف دشمن در بن بست اخلاقی و میدانی و سیاسی گیر می‌افتد، سازمان ملل از یمنی ها می‌خواهد به درگیری‌ها میان خود پایان دهند.

الحوثی افزود: آنهایی که در خیانت به کشورشان دست دارند، تحت فرمان عربستان هستند و هیچ اختیاراتی ندارند و خود نیز به این نکته معترفند و تمامی آنهایی که با عنوان‌های مختلف در استان‌های اشغالی فعالیت دارند تحت فرمان یک افسر عربستانی ساده هستند در مأرب نیز به همین شکل است. فرودگاه‌ها بنادر و مراکز اصلی استان‌های اشغالی تحت فرمان مستقیم عربستان و امارات هستند.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه دشمن با تخریب ۱۴۰۰ مسجد دور از مناطق درگیری که در آنها نمازگزاران و کتاب‌های قرآن وجود داشتند، به مقدسات اهانت کرده، گفت:‌ آیا هدف قرار دادن مدارس و دانش آموزان ارتباطی با این هدف مشروع آنها داشته یا فقط برای تعطیل کردن روند آموزشی بوده است؟ حمله به صدها بیمارستان و مراکز درمانی به صورت مستقیم و عامدانه هیچ توجیهی ندارد و قطعا طرف متضرر از این دست حملات نه یک حزب یا تشکل بلکه کل مردم یمن هستند و هدف از آن در هم شکستن اراده این مردم است. همچنین دشمن کارخانه‌های مختلف و نیز نیروگاه‌ها را با هدف ضربه زدن به اقتصاد یمن مورد هدف قرار داد. حتی آنها مرکز لرزه نگاری و اسطبل‌های اسب و حیوانات مختلف را هدف قرار داد و همه اینها نمی‌توانند اشتباه باشند.

الحوثی تاکید کرد:‌ حمله زمینی و اشغال مناطق گسترده‌ای از خاک یمن و به دنبال آن دیگر جنایات در حق یمنی‌ها به منزله نقض حاکمیت این کشور هستند و خطرناک‌ترین آنها نیز تلاش ائتلاف برای چند دسته کردن مردم ما و تقسیم آنها تحت عنوان‌های نژادپرستانه و طایفه گرایانه است، ائتلاف دشمن و مزدورانش برای ایجاد کشمکش‌های طایفه گرایانه و نژادپرستانه و منطقه‌ای تلاش می‌کند اما مردم ما وفادارترین آنها نسبت به مسجد الحرام و مسجد الاقصی هستند که اعراب آن را در چانه‌زنی‌های سیاسی فروختند.

او در ادامه محاصره کامل یمن و ممانعت از ورود کمک‌های پزشکی و انتقال بیماران به خارج برای درمان را شنیع‌ترین جنایت ائتلاف دانست و گفت: ائتلاف می‌خواهد با محصاره مشکلات یمنی‌ها در استان‌های مختلف را افزایش دهد، آنها مانع از انتقال فرآورده‌های نفتی می‌شوند چرا که راحتی و آسایششان در رنج و عذاب مردم یمن است حالا می‌توان گفت آنها برای مردم یمن خیر می‌خواهند؟ توطئه علیه بانک مرکزی نیز برای در پیش گرفتن هر اقدامی جهت ضربه زدن به تجارت، ارز یمن و توقف انتقال درآمدها به این بانک بود.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه مقابله با دشمن یک وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی است و برای این کار نیازی به اجازه شورای امنیت و سازمان ملل و موافقت اتحادیه عرب و نه حتی اجازه کشورهای اروپایی و هیچ طرفی در جهان نیست، گفت: ابتدا آنها به ما حمله کردند و هزاران تن از مردم را کشتند و ما برای عمل به وظیفه مقدسمان منتظر کسب اجازه اطرف هیچ کشور، سفارت، شورا، شرق یا غرب نمی‌مانیم.

او افزود: در پی محاصره شدید یمن مردم آزاده ما کار تولیدات نظامی را از کلاشینکوف گرفته تا موشک‌های بالستیک و هدایت شونده و پهپاد را آغاز کردند و این یک دستاورد استراتژیک است. ملت ما توانست ضرباتی را به عمق ائتلاف دشمن وارد کند و همین حملات و هزاران عملیات نظامی مختلف باعث ناراحتی شدید دشمن شد.

او تاکید کرد: مقاومت انتخاب اولیه، انسانی، اخلاقی و ایمانی مردم ما و گزینه‌ای مشروع است که بحثی در آن نیست و تا زمانی که جنگ و محاصره ادامه داشته باشد، مردم ما با تمام عزم و جدیت خود به مقابله خود با آنها ادامه می‌دهند.

الحوثی در ادامه سخنرانی خود به ائتلاف دشمن توصیه کرد فورا جنگ و محاصره علیه یمن را متوقف کند چرا که شش سال برای اثبات شکست و ناکامی آنها کافی است و دیگر مشخص شده که این ائتلاف هیچ افقی به جز شکست و جنایات بیشتر پیش رو ندارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکاییها و عربستانی‌ها و برخی کشورهای دیگر سعی دارند انصارالله را به معامله مساله انسانی با برخی توافقنامه‌های نظامی و سیاسی راضی کنند، گفت: ورود فرآورده‌های نفتی، مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و لوازم ضروری حق انسانی و قانونی ما است و نمی‌توان آن را در برابر شروط نظامی و سیاسی قرار داد، چرا که به منزله خیانت به مردم ما است.

رهبر انصارالله خطاب به دشمن تاکید کرد: راه صلح مشخص است جنگ را متوقف کرده و محاصره را لغو کنید و به اشغال استان‌های ما پایان دهید، ما حاضر به صلح هستیم اما نمی‌توانیم حق آزادی، استقلال، شرافت و حق مشروع مردم ‌مان برای استفاده از فرآورده‌های نفتی و نیازهای انسانی معامله کنیم. ملت ما بر موضعگیری‌های اولیه خود و در راس آنها مسالع فلسطین، محکومیت مزدوری و دوستی با دشمن اسرائیلی تحت عنوان عادی‌سازی پایبند است، جنبش دوستی با دشمن اسرائیلی تحت عنوان عادی‌سازی محکوم است چرا که کل منطقه را هدف قرار داده و تلاش دارد این رژیم را یکی از طرف‌ها در تمامی مسایل امت اسلامی قرار دهد.

الحوثی تاکید کرد: تلاش مردم ما در تمامی زمینه‌ها ادامه دارند و باید تلاش کنیم این چالش را به یک فرصت تبدیل کرده و تلاش‌های خود را برای تقویت مقاومت و سازندگی و توسعه در تمامی زمینه با اتکا به تولید داخلی و کشاورزی و صنعت بیشتر کنیم، به صورت مستمر برای پاکسازی و اصلاح نهادهای کشور تلاش می‌کنیم تا به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند و این مسئولیت به دلیل پیامدهای حاکمیت قبلی، بزرگ و پیچیده است.

او همچنین از یمنی‌ها برای شرکت سازنده و قوی در راهپیمایی‌های روز ملی مقاومت دعوت و تاکید کرد:‌ تظاهرات مردم ما از مهمترین نمونه‌های تاثیر، فعالیت و تصمیمات جدی آنها در مقابله با دشمن هستند.

او در پایان نیز از کشورهایی که از مظلومیت مردم یمن دفاع کردند و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران و نیز از موضعگیری‌های انسانی مثبت همانند موضعگیری‌های کشور عمان و امت اسلامی و در راس انها حزب‌الله و سید حسن نصرالله، دبیرکل آن و تمامی حامیان مردم یمن تقدیر و تشکر کرد و سخنرانی خود را اینگونه به پایان رساند:‌ در هفتمین سال مقاومت از موضعی پیشرفته در زمینه صنایع نظامی ، پیشرفت میدانی ، آگاهی مردمی، تحرکات نظامی، دستاوردهای امنیتی، مقاومت اقتصادی، ثبات سیاسی و پایبندی به موضع ایمانی بدون هیچ پسرفت و ناامیدی و ناکامی می‌آییم و برای دستاوردها و پیروزی‌های بزرگتر و ثباتی قوی‌تر به اذن خدا جلو پیش می‌رویم.