در پایان رقابت‌های روز نخست تورنمنت بین‌المللی تکواندوی بانوان در ترکیه، زهرا پوراسماعیل به مدال طلا رسید و پریسا جوادی و یلدا ولی‌نژاد نیز مدال برنز گرفتند.

هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی ترکیه ۲۰۲۱ – ۱G در رده سنی بزرگسالان با حضور ۵۳۵ تکواندوکار از امروز (چهارشنبه) به مدت سه روز  در استانبول در حال برگزاری است.

مهلا مومن‌زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، کوثر اساسه، پریسا جوادی، یلدا ولی‌نژاد، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل نمایندگان تکواندو ایران در این رقابت‌ها هستند.

رقابت‌های روز نخست گروه زنان در اوزان ۶۲-، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم برگزار شد و پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد و زهرا پوراسماعیل به عنوان نمایندگان ایران به روی شیاپ‌چانگ رفتند که حاصل آن کسب مدال طلا توسط زهرا پوراسماعیل و دو برنز توسط پریسا جوادی و یلدا ولی‌نژاد بود.

نتایج کسب شده در رقابت‌های روز نخست به شرح زیر است:

در وزن ۶۲- کیلوگرم، پریسا جوادی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر یک ملیس دیرگی از کشور میزلان را برد. وی سپس در یک هشتم نهایی پس از نتیجه تساوی  ۴ بر ۴ در راند طلایی تکیات بن یوسف دیگر نماینده ترکیه را از پیش رو برداشت. جوادی در یک چهارم نهایی نیز ۷ بر ۵ مارتا کالو گومز از اسپانیا را برد و راهی نیمه نهایی شد اما در این مرحله پس از تساوی ۳ بر ۳ در راند طلایی مغلوب صفیها صالح از مراکش شد و به مدال برنز دست یافت.

دیگر نماینده ایران در این وزن، یلدا ولی‌نژاد بود که ابتدا ۱۷ بر ۷ ایلایدا ایلماز از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی سپس ۳۴ بر ۱۶ مقابل یولیا زایتسوا از روسیه پیروز شد و در یک چهارم نهایی نیز با شکست ۴۰ بر ۲۶ فیروزا سادیکوا از ازبکستان به نیمه نهایی رسید. ولی نژاد در این مرحله با نتیجه نزدیک ۲۲ بر ۲۳ مغلوب جولانتا تراویدا از لیتوانی شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۳+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل در دور نخست ۲۰ بر صفر مقابل دویگا کثیرگا از ترکیه پیروز شد. وی سپس در نیمه نهایی مقابل الیزا هائوگن از نروژ با نتیجه ۱۶ بر ۴ پیروز شد و به فینال رسید. پوراسماعیل در فینال نیز برابر تانیا اتچوریا از اسپانیا با حساب ۱۴ بر ۴ پیروز شد و به گردن آویز طلا رسید.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

این رقابت‌ها ۱G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳.۶۰ امتیاز تعلق می گیرد.