رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از قطعه ۸ پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب واقع در جاده سنندج به کامیاران نسبت به تزریق اعتبارات به این پروژه انتقاد و تصریح کرد: بهره برداری از کریدور شمال به جنوب غرب رونق اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

محمدباقر قالیباف صبح امروز (چهارشنبه، ۲۰ اسفندماه) در جریان دومین روز نظارت میدانی خود از استان کردستان، از پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب بازدید به عمل آورد و با اشاره به اهمیت بالای این پروژه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بخشی از این پروژه که کریدور شمال به جنوب را نیز شامل می شود برای رونق اقتصادی کشور اهمیت بالایی دارد و می تواند مسیر ترانزیتی اوراسیا را نیز تسهیل ببخشد. در این حوزه ترانزیت ما در بخش جاده ای و ریلی پروژه های شمال به جنوب را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مسیر ترانزیتی کریدور شمال غرب به جنوب غرب در استان کردستان به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: با بحث هایی که صورت گرفت مقرر شد اعتبار مدنظر برای این پروژه از طرق مختلف تامین شود و مجلس و دولت در این راستا کم کننده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اعتبارات تزریقی به پروژه مذکور فقط در حد نگهداشت پروژه بوده نه پیشبرد آن، تصریح کرد: در نظر داریم با به کارگیری راهکارهای جدید تحرک جدی در این پروژه ایجاد شود.

قالیباف ادامه داد: بخشی از این پروژه که در استان کردستان واقع شده به دلیل کمبود اعتبار عقب مانده است و این مسیر که ۳۸۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده برای رونق اقتصادی کشور و استان کردستان بسیار اهمیت دارد.

در این بازدید مرادنیا استاندار کردستان، سیدمهدی فرشادان و محسن فتحی نمایندگان سنندج، دیواندره و کامیاران رئیس مجلس را همراهی می کردند.