خوزستان در یک ماه اخیر شاهد حوادث گوناگونی بوده است که بدترین آن کرونای انگلیسی است که در حال حاضر جان نیمی از اهوازی ها را گرفته است از طرفی نیمی از این مرگ ها برای کودکانی است که درحال حاضر کسانی که این بیماری را می گیرد کودکان و نوزادان است.

مونا ربیعیان/ فرشتگان کوچکی که خودشان مقصر عدم رعایت پرتکل های بهداشتی است که باید والدین آنها باید رعایت می کردند تا این فرشتگان کوچک قربانی این بیماری نباشند بیماری که تاکنون جان نیمی از مردم را گرفته است.

وزیر بهداشت هم روز گذشته گفت که به روزهای آینده خیلی خوش بین نیستیم و با آنچه در خوزستان می بینیم افق را  تاریک تر می بینم و خواهش من این است که اوضاع را جدی بگیریم.

وزیر بهداشت اگر خوشبین نیست چرا واکسن کرونا را بیشتر برای خوزستان ارسال نمی کند که مردم کمتری از این بیماری آسیب ببینند.

قرنطینه نه محدودیت

مجتبی یوسفی؛ نماینده مردم اهواز درخصوص اینکه اهواز بهتر نیست قرنطینه شود به خبرنگار ما گفت: نباید هیچ شهری قرنطینه شود محدودیت ها می تواند کار همان قرنطینه را انجام دهد چرا که معیشت مردم در کنار سلامتی آنها مهم است ؛ مردم باید رعایت کنند چرا که در کنار مردم کادر درمان هستند و در این میان شهید دادند به خاطر آنها که شده مردم پرتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه درباره عادی انگاری ها اظهارداشت: وقتی نمایشگاه راه اندازی می کنیم توقع باید داشته باشیم که مردم تصور کنند که می توانند پرتکل های بهداشتی را رعایت نکنند؛ درحال حاضر هم تورهای نوروزی هم آغاز به کار کردند اگر همینطور پیش روی کنیم شاهد مرگ نیمی از عزیزانمان خواهیم بود مردمی وقتی رعایت می کنند که مسوولین هشدار بدهند نه اینکه برخلاف گفته هایشان تورها و نمایشگاه ها را باز کنند.

این نماینده مجلس از مردم خواست تا پرتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا حداقل مردم کمتری آسیب ببینند بیان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به خاطر رفتار مسوولین است اما نمی توان کارها را تعطیل کرد چرا که دو، سوم جامعه شغل آزاد دارند و گر تعطیل شود معیشت آنها چه خواهد شد باید مردم خودشان هم رعایت کنند و از ترددهای غیر ضروری جلوگیری کنند چرا که حداقل کاری که می توان کرد این است که مراقبت کنیم.

نوروز سختی در پیش داریم

وی در ادامه از سو مدیریت ها گفت و اظهارداشت : سو مدیریت ها باعث می شود تا نوروز سختی را در پیش داشته باشیم دولت باید عزم جدی برای اینکه شرایط بحرانی را به مردم نشان دهد داشته باشد این سو مدیریت ها به خطر انداختن جان مردم است.

تعبیض در توزیع واکسن کرونا

مجتبی یوسفی انتقاد کرد که چرا واکسن کرونا بیشتری به اهواز داده نمی شود؛ گفت: از طرفی تقریبا ۱میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد و از این یک میلیون دز ۷هزار دز به خوزستان با این شرایط بحرانی داده شده است در صورتی که خوزستان در حال حاضر در شرایط ویژه است و این تبعیض وزارت بهداشت تا کی قرار است که ادامه پیدا کند در حال حاضر ۱۱ شهرستان در خوزستان بحرانی است و از شرایط قرمز هم گذشته است و باید وزیر بهداشت پاسخگو باشد چرا واکسن کرونا بیشتر به مردم غیور خوزستان تعلق نگرفته است چرا این دوگانگی ها ادامه دارد مردم اهواز درحال حاضر نیاز به این دارند که واکسن بیشتر به آنها تعلق گیرد تا کادر درمان بیشتر از این شهید ندهیم.

وی در پایان خوساتار پاسخگویی وزیر بهداشت شد و بیان کرد: درپایان در جلسه بعدی مجلس من از نمایندگان میخواهم که از وزیر بهداشت بپرسند چرا این تعبیض ها وجود دارد؟ چرا به وضعیت خوزستان ویژه رسیدگی نمی شود؟ امیدوارو وزیر بهداشت پاسخگو باشد.