سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیام توییتری با یادآوری این نکته که به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد؛ تصریح کرد: حرکات نمادین خوب است. اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند و تحریم‌ها را بردارد.

«سعید خطیب زاده» در ادامه نوشت: یادآوری: به دلیل خروج آمریکا از برجام، ١+۵ وجود ندارد. اکنون تنها ایران و ١+۴است. به یاد بیاورید، ترامپ اتاق [برجام] را ترک و تلاش کرد آنرا منفجر کند.

وی تاکید کرد: «حرکات نمادین خوب است. اما برای احیای ١+۵، آمریکا باید عمل کند: تحریم ها را بردارد. ما نیز پاسخ خواهیم داد. این ترتیب کلیدی است: تعهداقدامجلسه»

به گزارش ایرنا وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا عصر پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک بر اراده خود برای تقویت برجام تاکید کردند. تحرکات و سیگنال های ارسال شده از سوی مقامات آمریکایی هم از جدیت آن ها برای بازگشت به مسیر عقلانی حکایت دارد. ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای سخن گفته و افزوده است که ایالات متحده دعوت نماینده اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت.