این روزها افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو هم به عنوان دغدغه اصلی تعمیرکاران و خریداران خودرو می‌باشد.

مونا فرج اله/ قیمت لوازم یدکی خودرو در بازار آمپر چسبانده است و طبق مشاهدات میدانی تمام قطعات خودرو بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

به گفته یکی از فروشندگان قطعات لوازم یدکی، دیسک و صفحه پژو که قبل از عید حدود ۷۰۰ هزار تومان بود در حال حاضر به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

کمبود نظارت ها و افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو مردم را برای خرید این محصولات با مشکل مواجه کرده است.

نظارت باعث گستردگی زنجیره فساد

مگر نظارت بر بازار خودرو و لوازم خانگی صورت گرفته است قیمت ها کاهش پیدا گرده است در مورد لوازم یدکی هم همین طور است قیمت ها با بگیر و ببند کاهش پیدا نمی کند.

وقتی لوازم یدکی داخلی نمی تواند جای لوازم یدکی خارجی را بگیرد باید واردات را آزاد کرد تا مشکلات برطرف شود وگرنه کالا از طریق قاچاق وارد کشور می شود و گرانتر به دست مردم می رسد با نظارت مشکلی حل نخواهد شد

نظارت فقط دزدی ها را بیشتر می کند نظارت در کشور ما به مفهو گسترش فساد است چرا که هر کس باید ناظر داشته باشد بهترین راه این است که واردات آزاد شود تا قطعه ساز ایرانی بتواند رقابت کند وقتی بازار رقابتی نباشد هر کس هر جور خواسته برخورد می کند.

قطعه سازان باید رقابتی کار کنند

قطعه که از آلمان وارد می شود با قطعه داخلی زمین تا آسمان فرق دارد تازه دولت به قطعه سازان رسیدگی می کند تا کسری نداشته باشند در صورتی که در آلمان یا ایتالیا کمکی به قطعه ساز نمی شود در ایران قطعه با نرخ ارزی افزایش پیدا می کند که در کشورهای دیگر چنین نیست.مردم که نباید تاوان ندانم کاری های مسوولین را پرداخت کنند.

قطعه ساز باید رقیب داشته بشد وگرنه قاچاق و دزدی بیشتر خواهد شد با نظارت هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد.