در روزهای اخیر، اعضای کانون بازنشستگان از اصلاح همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور براساس رای دیوان عدالت خبر دادند. از قرار، یکسال سابقه کار سخت قرار است یکسال و نیم محسوب شود.

مونا رمضانپور/ لطفاً از مدیران سازمان بپرسید این اصلاحات چه زمانی قرار است واقعاً جامه عمل بپوشد؛ سال به پایان رسید؛ آیا در آخرین ماه سال قرار است همسان‌سازی بازنشستگان سخت و زیان‌آور اصلاح شود؛ آیا اگر این اصلاحات در اسفند اجرایی شود، مابه‌التفاوت مرداد تا اسفند به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد؟

ماه‌هاست پیگیر حقوق خود هستیم و در این مدت فقط وعده و وعید شنیدیم؛ اول گفتند آذر اصلاح می شود؛ آذر آمد اما به حقوق‌مان فقط بیست هزار تومان افزوده شد؛ حالا هم ما را حواله به آینده می‌کنند؛ آخر کدام آینده؛ سال تمام شد؛ بازنشستگان کشوری از مهرماه حقوق‌شان زیاد شده و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم!

بازنشستگان بدون مزایا

وحید شقاقی شهری، کارشناس اقتصادی درخصوص وضعیت بازنشستگان به خبرنگار ما گفت: وقتی تورم در سال ۹۷ ۲۸ درصد بود سال ۹۸ نزدیک به ۳۰درصد بوده است و امسال نیز ۳۵ درصد بوده است و حقوق و مزایای بازنشستگان در جال حاضر در شرایط مناسبی قرار ندارند. درصورتی که در زمان کارمندی از مزایای دیگری به جز حقوق و عیدی بهره مند بودند درحال حاضر هیچ یک از این ها را دارند از طرفی تعداد اعضای خانواده و رفت و آمدهای آنها نیز بیشتر شده است و این حقوق و مزایا کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

سیاست های اشتباه درخصوص قانون بازنشستگی

وی در ادامه درباره سیاست های اشتباه در قانون بازنشستگی نیز اظهارداشت: درخصوص بازنشستگان سیاست های اشتباه وجود دارد و معیشت بازتشستگان را با مشکل روبه رو کرده است بازنشستگان بیماری دارند سفر دارند رفت و آمد خانوادگی دارند با این حقوق ها نمی توانند زندگی کنند؛صندوق بازنشستگی هم پاسخگو نیست چرا که خود صندوق بازنشستگی درحال ورشستگی است و دولت هزینه این صندوق را می دهد. صندوق بازنشستگان به دلیل عدم شفافبت و سو مدیریت موجود وضعیت وخیم دارد.۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان دردی را دوا نمی کند.

وضعیت وخیم بازنشستگان این کارشناس اقتصادی در پایان درباره خروج بازنشستگان از این بحران نیز بیان کرد: برای اینکه بازنشستگان از این شرایط خارج شوند باید مدیریت کارآمد در صندوق بازنشستگان به وجود آید و همین طور باید صندوق بازنشستگان که در حال خاضر خیات خلوت دولت ها شده است خارج شود و  قانون بازنشستگی نیز باید اصلاح شود تا شرایط بازنشستگان تغییر کند وگرنه شرایط سال آینده برای بازنشستگان وخیم تر خواهد شد.