مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان گفت: اخیرا ۲۳۰ نفر از طلاب برای کمک به پزشکان فراخوان شده اند و حدود ۷۰ نفر از آنها آموزش های لازم را دیده اند.

حجت الاسلام محمد رضا کیانی امروز (چهارشنبه_ ۲۳ مهرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بسیج طلاب در سال ۱۳۶۷ با دستور امام راحل با هدف پاسداری از انقلاب تاسیس شد و از آن زمان تاکنون با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری فعالیت می کند. با توجه به ظرفیت های بالایی که حوزه های علمیه دارند افزایش بصیرت افزایی در جامعه مورد تاکید است.

وی افزود: ۱۲۰ حوزه مقاومت بسیج طلاب در استان وجود دارد و بالغ بر ۹۷ درصد جامعه هدف روحانیان در جهت رفع کرونا تلاش کردند. هزار نشست بصیرت افزایی در حوزه های علمیه برگزار شد و باید از ظرفیت روحانیان در محلات استفاده شود.

کیانی ادامه داد: با بحران کرونا بسیج طلاب، اصفهان را به ۶ منطقه تقسیم کرد و قرارگاه زیستی بهداشتی تشکیل شد که ۲ هزار بسیجی را سازماندهی کرد. حضور طلاب خواهر و برادر در بیمارستان ها با هماهنگی انجام شد و بیش از ۵۰۰ نفر از طلاب در بیمارستان ها حضور یافتند و آموزش های لازم را در جهت کمک و روحیه دادن به بیماران دریافت کردند.

وی گفت: اخیرا ۲۳۰ نفر از طلاب برای کمک به پزشکان فراخوان شده اند و حدود ۷۰ نفر از آنها آموزش های لازم را دیده اند و با شیفت بندی در مراکز درمانی به انجام خدمات پزشکی مشغول هستند.

کیانی با بیان اینکه غربالگری افراد جامعه را داشته ایم که ۵۰۰ هزار نفر از مردم توسط طلاب جهادی غربالگری شدند، افزود: در این راستا راه اندازی کارگاه های تولید ماسک را داشته ایم و بیش از ۸۰ کارگاه ماسک خانگی توسط پایگاه های تابعه راه اندازی شد تا ماسک های یک بار مصرف و شیلد تولید کنند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان تصریح کرد: طلاب با حضور در منازل، آموزش های بهداشتی را می دادند و در آرامستان ها طلاب بر دفن شرعی اجساد کرونایی نظارت می کردند و حتی یک نفر در شهرستان اصفهان بدون تغسیل به خاک سپرده نشد.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند توزیع شده است و طلاب جمعا ۴ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری کردند.

کیانی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار قرص نان میان نیازمندان توزیع شده است و حضور میدانی طلاب چشمگیر بود به طوری که بیش از ۷۰۰ مکان در استان توسط طلاب ضد عفونی شد، همچنین تولید کلیپ برای خانه ماندن داشتیم‌.

وی با اشاره به خریداری چهار دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان ها، ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است و طرح هر خانه یک حسینیه را در دستور کار داشتیم تا در خانه ها عزاداری شود که به همین منظور ۱۵۰۰ مورد عزای خانگی با مشارکت طلاب اجرا شد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان همچنین به مراسم غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: تجلیل از دو نفر از طلاب بسیجی خواهر داشتیم که از نویسندگان مبارز کشور هستند.

وی یادآور شد: در موج سوم کرونا از ظرفیت های طلاب در جهت روحیه بخشی به مردم استفاده می کنیم و امر به معروف در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در دستور کار داریم.