وزیر نیرو گفت: هرچه فرایند خدمت رسانی به مردم طولانی تر باشد، همانند آنکه از آنها مالیات پنهان گرفته و این درکنار یارانه پنهانی است که داده می‌شود.

« رضا اردکانیان» روز سه شنبه درآیین بهره‌برداری از طرح هوشمندسازی مرکز اتفاقات (هما) و جایگزینی کامل شبکه هوایی پایتخت با کابل خودنگهدار در محل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، افزود: ارائه خدمت به مردم چنانچه در زمانی کوتاه با هزینه و زحمت کمتری به مردم ممکن باشد، و آن را انجام ندهیم، همانند مالیات پنهانی است که از مردم گرفته می‌شود.

وی افزود: امروز در جهان تقسیم بندی های شاید حدود یک قرن یا از بعد از جنگ جهانی دوم مبنی بردنیای توسعه یافته، درحال توسعه و کمتر توسعه یافته دیگر وجود ندارد نه به این معنا که همه شبیه هم شده و از یک سطح توسعه یافتگی برخودار شده اند.

اردکانیان گفت: زمانی بود که جهان اول، دوم و سوم، مناطق توسعه یافته، مناطق درحال توسعه، مناطق کمتر توسعه یافته وجود داشت و این در همه اسناد و مدارک توسعه ای سازمان های بین المللی کشور به کشور و منطقه به منطقه بود.

وزیر نیرو افزود: امروز به دلایل مختلف تقسیم بندی خلاصه به شهروند توسعه یافته، درحال توسعه و شهروند کمتر توسعه یافته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه یافتگی به معنای میزان تاثیری است که انسان روی زندگی دیگران از جهت مثبت می تواند داشته باشد و در مسیر بهبود زندگی دیگران تاثیرگذار باشد.

اردکانیان اضافه کرد: انسانی نیامده که فقط همه استعدادهای خدادادی و اکتسابی را صرف حل مسایل خود کند، بلکه آمده تا برمسایل پیرامونی خود اثر گذار باشد و قیمت هر فرد به شعاع دایره ای است که مرکز خود فرد قرار دارد و هرچه شعاع بیشتر باشد، نشانه اثر گذار تر بودن فرد است.

وزیر نیرو گفت: شهروند توسعه یافته، شهروندی است که به میزان قابل ملاحظه ای تاثیر گذار در زندگی دیگران است و وقتی به کارنامه خود نگاه می کند از اثرگذاری مثبت بردیگران خوشنود و راضی است.

وی افتتاح طرح‌های امروز را در قالب پویش #هرهفته الفب ایران دانست که تاکنون ۱۱۹ پروژه آن از ابتدای سال به ثمر رسیده است.

اردکانیان گفت: پروژه های ۱۱۹ گانه شامل هفت پروژه سازو کاری و ۱۱۲ پروژه ساخت و سازی با سرمایه گذاری بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در شرایط تحریم های اقتصادی است که بیش از آنکه منتی برسرمردم باشد، وظیفه‌ای است که برعهده خدمت گذارانشان نهاده‌اند.

وزیر نیرو با بیان اینکه تاپایان کار این دولت ۲۹۰ روز فرصت باقی مانده، افزود: باید از این فرصت برای ارائه خدمات بهتر استفاده کرد و مردم نباید از چرخه تغییر مدیران ضررکنند، بلکه باید سیل خدمت رسانی به مردم شکل بگیرد.

وی یادآور شد: تحول بزرگی در صنعت برق کشوردر این سال‌های اخیر رخداده و توجه به کیفیت خدمت رسانی به مردم آن تحول بزرگ است و همکاران کارخود را درصرف ارئه خدمت خلاصه نکرده و به مباحثی مانند بهینه سازی مصرف و مدیریت تقاضا و کیفیت عرضه خدمت توجه کرده و خدمت خوبی را ارائه می‌دهند.

اردکانیان از تغییر فرایند خدمت رسانی و اختصاص بودجه که پیشتر از تهران کلید می خورد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون این فرایند تغییر کرده و خدمت‌های عرضه شده از محرومترین نقاط کشور آغاز و به تهران منتهی می شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: پروژه ای که امروز در تهران به نتیجه رسیده و مردم این شهر بزودی از مزیت های آن در سهل تر شدن کارهای خود بهره مند خواهند شد، پیشتر در دورافتاده ترین و محروم ترین استان کشور یعنی سیستان و بلوچستان اجرا شده و مردم آنجا نخستین کسانی بودند که از مزایای آن بهره مند شده اند.

وی گفت: تلاش بر هوشمند سازی همه فعالیت های وزارت نیرو است و شرکت های تابعه هوشمند خواهند شد و باراندمان بالا و بهره وری قابل ملاحظه ای خدمت رسانی خواهند کرد هرچند هدف نهایی نیست بلکه هدف نهایی آن است ارائه خدمت به گونه ای شود که مشترکان هوشمند شوند.

به گفته اردکانیان، وجودمشترک هوشمند، جامعه را توسعه یافته و پیشران خواهد کرد و افزود: امروز با وجود تحریم مردم ایران اکنون جهان را به این نتیجه رسانده که به نقطه استیصال در تحریم ها رسیده اند و این نتیجه بردباری و تاب آوری آنان است.

اردکانیان درباره برنامه های این وزارتخانه در بخش سدسازی خاطرنشان کرد: برنامه های سد سازی وزارت نیرو در قالب #پویش هر هفته الف-ب- ایران در دست انجام است و هفته جاری بیست و سومین هفته برگزاری این پویش برگزار شد.

به گزارش ایرنا، اردکانیان پیش از این گفته بود، از ۲۵۰ پروژه ای که وعده داده بودیم تا کنون ۱۱۲ پروژه با سرمایه گذاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو افزود: امسال تاکنون هفت پروژه بزرگ سد مخزنی افتتاح شده است و امیدواریم ۱۸ پروژه دیگر تاپایان سال ۱۳۹۹ افتتاح و به بهره برداری برسد.