معاون علوم پزشکی گیلان، از مسافران خواست در مکانی که هستند ساکن بمانند و گفت: مسافران با حضور در بازارهای محلی و مبادرت به خرید و فروش و دید و بازدید، موجب بیمار شدن گیلانی ها می شوند.

دکتر آبتین حیدرزاده ، با اشاره به حضور نگران کننده مسافران در استان گیلان با توجه به آب و هوای سرد و بارشی، اظهار کرد: علیرغم توصیه های فراوان مبنی بر عدم مسافرت هموطنان به شمال کشور، شاهد حضور مسافران در گیلان هستیم.

وی از مسافران خواست در مکانی که هستند ساکن بمانند و افزود: مسافران از حضور در تجمعات و میهمانی ها پرهیز کنند و در صورت حضور در کلیه مکان ها از ماسک استفاده کنند و شست وشوی مداوم دست ها را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مبتلایان بدون علامت کرونا دیگران را بیمار می کنند، گفت: برخی از مسافران شاید به ظاهر بیمار نباشند، اما با حضور در بازارهای محلی و مبادرت به خرید و فروش و دید و بازدید، موجب بیمار شدن گیلانی ها می شوند.

حیدرزاده، با ابراز تاسف از کاهش ماسک زدن در گیلان، عنوان کرد: همه انسان ها باید تلاش کنند تا بیمار نشوند و دیگران را مبتلا نکنند لذا اگر ماسک را جدی نگیریم، بی تردید گیلان نیز شرایط بد کرونایی پیدا می کند.

وی با اشاره به روند افزایشی آمار ابتلا و بستری در گیلان، خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری شدند و در حال حاضر بیش از ۳۵۰ بیمار بستری در سطح بیمارستان های استان داریم.