فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری و بخش پاراوزنه‌برداری کمیته بین‌المللی پارالمپیک، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن روابط خود را در زمینه‌های مختلفی توسعه می‌دهند.

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) و بخش پاراوزنه‌برداری کمیته بین‌المللی پارالمپیک، تفاهم‌نامه‌ای با عنوان «تقویت جهان»  را امضا کردند که بر اساس آن در حوزه‌های مختلفی همکاری ۲ جانبه خواهند داشت.

«اورسولا پاپاندرا» سرپرست فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، در این باره می‌گوید: «ایجاد ارتباط کاری با سازمان جهانی پارا پاورلیفتینگ گامی منطقی برای همکاری با دوستان در کمیته بین‌المللی پارالمپیک، حوزه‌های مشترک و به ویژه در رویدادهای بزرگ است.»

سه حوزه اصلی تفاهم‌نامه به این صورت نامگذاری شده‌اند: حرکت اول؛ وزنه را بلند کن (ایجاد عرصه‌های رقابتی)، حرکت دوم؛ اجرای صحیح (لزوم آموزش) و حرکت سوم؛ ورزش پاک (استراتژی مبارزه با دوپینگ).

بر اساس این تفاهم، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری و پاراوزنه‌برداری به تبادل اطلاعات و محتوای آموزشی می‌پردازند و برای اجرای ورزش پاک تلاش می‌کنند. برخی موضوعات همکاری که در این تفاهم‌نامه به آن پرداخته شده، شامل توسعه راهکارهای دوجانبه تکنیکی برای ایجاد فرصت‌های ورزشی، اشتراک استانداردهای دسترسی و همکاری در فعالیت‌های ضد دوپینگ از طریق آگاه‌سازی ورزشی است.

«جورج مورنو»  رییس پاراوزنه‌برداری کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز عنوان کرد: «این تفاهم‌نامه برای ما تاریخی است چرا که به ما مجوز همکاری با همتای خود در فدراسیون بین‌المللی را می‌دهد و این برای توسعه رشته ما بسیار اهمیت دارد. ما با IWF دوستی دیرینه، ارزش‌ها و اهداف مشترکی داریم و از آنها برای حمایت و همکاری تشکر می‌کنیم و یقین داریم که با یکدیگر می‌توانیم جهان را قدرتمند کنیم.»