امروز پس از 6ماه بررسی‌های تخصصی کانون کارگران ایران اسلامی در شهرستان پردیس به جرات اعلام می‌کنیم که مطالبات جامعه محترم کارگری در این شهرستان که حدود 12هزار واحد صنعتی در آن مشغول به فعالیت هستند زمین مانده و گوش هیچ مسئولی بدهکار نیست.

به گزارش هویدا آنلاین،از عمده مصائب این جامعه زحمتکش باید به نداشتن یک مجموعه ورزشی ، تفریحی ، رفاهی ویژه کارگران اشاره کرد که از اوایل دهه ۹۰ زمزمه های تحویل زمین و ساخت آن آغاز شد و در سال‌های ۹۷ و ۹۸ تحویل ۱قطعه زمین ۱هکتاری به تصویب رسید اما متاسفانه تا همین امروز شرکت عمران که متصدی واگذاری می باشد از این امر اجتناب کرده و همکاری های لازم را انجام نمی‌دهد.

علیرغم این مصوبه ما هم درخواست خرید زمین یا مشارکت در ساخت یک مجموعه ورزشی ویژه کارگران را به ارگانهای مربوطه تقدیم نموده ایم که متاسفانه بی جواب باقی مانده است و مشخص نیست پردیس تا چه زمانی باید فاقد مجموعه های ورزشی-تفریحی کارگری باشد!

به دیگر مشکلات کارگری باید اشاره جدی داشت به حضور اتباع غیرقانونی که وجودشان در مشاغلی بجز ساختمانی به آن ورود کرده و به دلیل دریافت حقوق پائین و حذف پرداخت حق بیمه کارفرمایان از آنها استفاده می‌کنند که همین امر باعث پیدایش بیکاری در شهرستان می‌شود.

عدم اجرای درست و صحیح ماده ۱۰ قانون کار هم تاثیر بسیاری در وضع کارگران این شهرستان دارد ، برخی از کارفریان زیر بار قرارداد مکتوب نمی‌روند یا اگر هم قرارداد منعقد شود طبق قانون در ۴نسخه نیست و در بیشتر این قراردادها اداره کار و تشکل‌های کارگری از آن بی اطلاع هستند و زمانی متوجه آن می‌شوند که حقی ضایع شده و کارگر ناگزیر برای حق خواهی از کارفرما شکایت ثبت می‌کند.

نکته بعدی ایاب و ذهاب دشوار کارگران از محل کار به منزل بوده که با توجه به دوری شهرک‌های صنعتی از فازهای مسکونی شهرستان و نبود وسایل نقلیه عمومی رفت آمد این عزیزان را دچار چالش کرده است.

امیدواریم مسئولین شهرستان پردیس کمی هم به دغدغه‌های کارگران که به فرمایش مقام معظم رهبری “باید به قشر کارگر اهمیت داد” توجه نموده و در اسرع وقت نسبت به رفع کم و کاستی ها اقدامات عاجل را اتخاذ نمایند البته ما هم در کنار مسیولین آماده پیگیری های لازم هم در شهرستان هم از مقامات بالاتر هستیم.