مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس از رونمایی ۱۴ برنامه و طرح تخصصی گردشگری این استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش هویدا آنلاین ، دکتر محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار می شود گفت: در این نمایشگاه تخصصی ، متراژ غرفه استان فارس نزدیک به هزار متر مربع است که با طراحی فاخر و تولید محتوا تاثیر گذار به نمایش محصولات و جاذبه های گردشگری استان خواهد پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود:طبق برنامه ریزی های انجام شده در زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران کمپین گردشگري زیارت” مثلت نور” طی مراسمی و با حضور مسولان گردشگری کشور رونمایی می شود.

ثابت اقلیدی در خصوص طرح مثلث نور گفت: در کمپین یا پویش گردشگری زیارت مثلث نور استان های فارس ( شهر شیراز با حرم مطهر شاهچراغ (ع))، قم( شهر قم حرم مطهر فاطمه معصومه (س)) و خراسان رضوی( مشهد مقدس حرم مطهر امام رضا(ع)) به عنوان حرم های مطهر حضور دارند و در تلاشیم تا با اجرای این طرح شاهد رونق بیشتر گردشگری زیارت در این سه استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه های رونمایی گفت: رونمایی از کمپین( این به اون در) ترویج اندیشه ژرف و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت معرفی سنگ نگاره های پیروزی ایرانیان بر بیگانگان(شاپور ساسانی بر والرین رومی) ، رونمایی از بسته های سفر وتور های عشایری با هماهنگی و توافق انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور، رونمایی از ضوابط و مقررات تورهای عشایری، رونمایی از پکیج تور عشایری با توافق استان های خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد و همچنین رونمایی از طرح گردشگری کودک و آکادمی گردشگری خوراک از برنامه های قابل اجرا در نمایشگاه است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین رونمایی از وب سایت اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری فارس ، رونمایی از فیلم ۵ دقیقه ای صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین کتابچه محصولات صنایع دستی با QR کد و رونمایی از کلیپ موزیکال گردشگری کودک با عنوان فسقلی های جهانگرد(با زیر نویس فارسی ویژه کودکان عادی و ناشنوا رده سنی ۵ تا ۹ سال) را از دیگر برنامه‌های عنوان کرد که در نمایشگاه گردشگری تهران به اجرا در می آید.

او ادامه داد: همچنین در مدت زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران از پروژه کاربردی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری، طرح گردشگری هوشمند و نقشه GAS ساماندهی سرویس های بهداشتی رونمایی می شود.