مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اولویت اسکان مسافران نوروزی را، با هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی دانست.

به گزارش هویدا آنلاین ، محمد ثابت اقلیدی در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: با توجه به حضور تعداد بی‌شماری از گردشگران و مسافران نوروزی از ظرفیت اسکان مدارس آموزش‌وپرورش و سایر اقامتگاه‌های ضروری استفاده می‌شود، اما اولویت اسکان مسافران، در هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی گردشگری است تا از این ظرفیت اقتصادی، بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با تشریح چارت تشکیلاتی ستاد در سطح ملی بیان کرد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور شامل ۱۸ دستگاه اجرایی به ریاست معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کند و ستادهای اجرایی استان‌ها به ریاست استانداران و در استان فارس به ریاست استاندار و قائم‌مقامی معاونت هماهنگی گردشگری و امور زائرین است.

او گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مرکز استان وادارات تابعه آن در شهرستان‌ها به‌عنوان دبیرخانه ستاد با ایجاد تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرای عضو ستاد، سعی در ارتقاء کمی و کیفی خدمات دارد و خوشبختانه تعاملات بین دستگاه‌های ستاد سفر در فارس چشمگیر بوده و امور به‌صورت اصولی پیگیری می‌شود.

ثابت اقلیدی یکی از مؤلفه‌های مهم را در گردشگری امنیت توصیف کرد و بیان کرد: امنیت گردشگران و مسافران نوروزی اولین و مهم‌ترین مؤلفه است که باید به آن توجه کافی شود و به‌ویژه در آزادراه شیراز، اصفهان تدابیر لازم برای این مهم اندیشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری تحت پوشش این اداره کل برای بازدید گردشگران نوروزی آماده‌سازی خواهند شد.

او به پیشرفت ۹۰ درصدی مرمت آرامگاه سعدی هم اشاره کرد و گفت: به‌زودی مرمت بنا پایان می‌یابد و هم‌اکنون میزبان گروهی زبده و متبحر درزمینه‌ی احیا قنات از استان یزد هستیم که برای احیاء آب قنات سعدی به شهر شیراز آمده‌اند.

ثابت اقلیدی به نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگران استان هم اشاره کرد و افزود: تیم‌های نظارتی حوزه گردشگری در محورهای مختلف استان اعزاممی شوند تا از تأسیسات مؤسسات گردشگری بازدید و در رفع نواقص آن‌ها بکوشند.