مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ازثبت شانزده اثر منقول فرهنگی، تاریخی موزه های فارس در فهرست آثار ملی ایران خبرداد.

به گزارش هویدا آنلاین، سید مؤید محسن نژاد گفت: تعداد ۱۶ اثر از آثار منقول فرهنگی و تاریخی موزه های پارس و آستان حضرت شاهچراغ(ع) در شورای عالی ثبت آثار منقول وزارت متبوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت به تائید تمامی اعضا ء شورا رسید و به زودی شماره های ثبتی این ۱۶ اثر پس از طی تشریفات قانونی به مقام عالی استانداری ابلاغ خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره امور موزه ها و مسئول ثبت اموال منقول فرهنگی، تاریخی اداره کل گفت :در سال ۱۴۰۲ تعداد۶ پرونده ثبتی از آثار موزه ها تکمیل و جهت طرح در شورای عالی ثبت اموال منقول وزارت متبوع، ارسال شد.

محمد مهدی نجفی ادامه داد این آثار شامل ۱۴ تابلو نقاش رنگ و روغن موجود در موزه پارس با موضوعات مکتب خانه، جنگ کرنال، زنان زندی، خسرو شیرین، موسی و شبان، تابلو نقاشی تصویر میرزا حسینی شریف شیرازی، تابلو نقاشی سماع حضرت مسیح اثر اسماعیل آشتیانی، بازمانده از دوران زندیه، قاجار و دوره پهلوی اول و همچنین دو قرآن و یک ظرف سفالی باز مانده از قرون چهارم و پنجم هجری قمری، از اثار موجود در موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در شورای عالی ثبت وزارت میراث فرهنگی طرح و با انظر عضاء شورا در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت.

نجفی گفت : با ثبت این آثار تا کنون ۱۳۱ قلم از آثار موزه های فارس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند. نجفی تصریح کرد : در تلاشیم که تعداد دیگری از اثار را به ویژه در حوزه موزه های بخش خصوصی در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم و در حال حاضر نزدیک به شصت پرونده ثبتی برای ارائه به شورای عالی ثبت آماده شده است.